Zápisnica z 3. zasadnutia veriteľského výboru úpadcu:
Pikaro,s. r.o., v „konkurze“ Košice-Šaca.
Miesto a čas konania: Košice, Moldavská cesta 10/B ,11,00 hod.
Dátum: 22.10.2024
Prítomní: JUDr. Marián Páll – správca, POLARCO SERVICES SARL – Maria Hadbavna na
zákl. plnomocenstva, PIKARO TRADING, SE – Ing. Gabriela Dulinová na zákl.
plnomocenstva, Steel Business Consulting, s.r.o., – Ing. Štefan Boda, konateľ.
Zasadnutie veriteľ.výboru zvolal predseda VV z dôvodu, že ho správca ústne informoval o skutočnosti blížiaceho sa ukončenia konkurzného konania. Z toho istého dôvodu bol stanovený program zasadnutia s nasledujúcimi bodmi:
1. Speňaženie majetku tvoriaceho všeobecnú podstatu
2. Schválenie úhrady nákladov speňaženia všeobecnej podstaty
1.Predseda VV k bodu 1. informoval, že už na prvom zasadnutí VV, VV a správca hovorili o majetku, ktorý tvorí všeobecnú podstatu majetku úpadcu a to predovšetkým finančné prostriedky na účtoch a pohľadávky úpadcu a, že tento majetok sa nebude speňažovať formami uvedenými v §92 ods.1, písm. a) až d) ZoKR a preto VV určil, že žiadosť o záväzný pokyn na speňažovanie majetku úpadcu nebude od správcu k tomuto majetku vyžadovať. Uvedená skutočnosť však nebola zaznamenaná v zápisnici z prvého zasadnutia VV a preto bude zapísaná v tejto zápisnici zo zasadnutia VV. K samotnému speňažovaniu majetku zo všeobecnej podstaty sa vyjadril správca, ktorý uviedol, že majetok speňažoval zabezpečením peňažnej hotovosti úpadcu na účtoch, prijímaním plnení z úpadcových peňažných pohľadávok, speňažením majetku iným vhodným spôsobom a odstúpením od zmlúv. Speňaženie majetku tvoriaceho všeobecnú podstatu predstavuje cca čiastku 268.000.-€.
2.V ďalšom bode pokračoval správca, ktorý informoval o nákladoch vzniknutých v súvislosti so speňažovaním všeobecnej podstaty. Náklady speňaženia vo výške 284,38.-€ za poštovné navrhol správca schváliť, rovnako náklady vo výške 10.020.-€ za účtovnícke služby, náklady na mzdy zamestnancov vo výške 3.049,90.-€, odmenu správcu do konania prvej schôdze veriteľov vo výške 6.600.-€, náklady za nájom nebytových priestorov pre archív vo výške 2.238,48.-€, náklady na právne služby AK v Srbsku vo výške 6.442,42.-€, bankové poplatky vo výške 944,04.-€, iné náklady do 772.-€, náklady za archiváciu vo výške 62.700.-€, náklady za právne služby AK v SR 60.000.-€, náhradu trov incidenčného konania v spore so ŽELEZARA SMEDEREVO D.O.O.- u stečaju, Srbsko vo výške 82.883,04.-€, súdny poplatok za konkurz vo výške 2679,50.-€, budúce náklady cca 170.-€ a odmenu správcu z výťažku vo výške 28.289,42.-€
Keďže VV resp. predseda VV bol o všetkých uvedených veciach informovaný ústne a aj v pravidelných písomných správach, ktoré boli predkladané predsedovi VV, tak zo strany členov VV neboli od správcu požadované ďalšie vysvetlenia. Predseda VV dal preto jedným hlasovaním hlasovať o nasledujúcich uzneseniach.
1.Na prvom zasadaní VV VV určil, že žiadosť o záväzný pokyn na speňažovanie majetku úpadcu bude od správcu k tomuto majetku vyžadovať v prípade speňažovania majetku podľa §92 ods.1, písm. a) až d) ZoKR. V prípade speňažovania majetku podľa §92 ods.1, písm. e) ZoKR, VV žiadosť o speňažovanie majetku od správcu nebude požadovať.
2.VV ako príslušný orgán, ak ide o majetok tvoriaci všeobecnú podstatu, schvaľuje v bode 2. zápisnice rozpísané sumy nákladov speňaženia všeobecnej podstaty majetku úpadcu.
Hlasovanie: za súhlas-3, proti-0, zdržal sa-0.
VV schválil uznesenie č.1 aj uznesenie č.2 navrhnuté na schválenie na dnešnom zasadnutí VV.
V Košiciach, 22.10.2024
Zápisnicu vyhotovil: Ing. Štefan Boda, predseda veriteľského výboru