Obchodný vestník 219/2023 Konkurzy a reštrukturalizácie Deň vydania: 16.11.2023
K064929
Spisová značka: 38OdK/377/2023
Okresný súd Trenčín v právnej veci navrhovateľa - dlžníka Renáta Danišová, nar. 10.06.1990, trvale bytom Janka
Kráľa 928/44, 95 618 Bošany, zast. Centrum právnej pomoci so sídlom Námestie Slobody 12, 810 05 Bratislava, IČO
30 798 841 - Kancelária CPP v Žiari nad Hronom so sídlom SNP 613/124, 965 01 Žiar nad Hronom, o návrhu na
vyhlásenie konkurzu, takto
rozhodol
I. Vyhlasuje konkurz na majetok dlžníka Renáta Danišová, nar. 10.06.1990, trvale bytom Janka Kráľa 928/44, 95 618
Bošany.
   
   
II.  U s t a n o v u j e  správcu JUDr. Vladimír Žitník so sídlom kancelárie
Moyzesova 816/100, 017 01 Považská Bystrica, značka správcu S1393.

III. Vyzýva veriteľov dlžníka, aby si svoje pohľadávky prihlásili u správcu. Spôsob prihlasovania pohľadávok a lehota
na ich prihlásenie je uvedená v poučení tohto rozhodnutia.

IV. Oddlžuje dlžníka tak, že dlžníka zbavuje všetkých dlhov, ktoré môžu byť uspokojené iba v tomto konkurze v
rozsahu, v akom nebudú uspokojené v konkurze a dlhov, ktoré sú vylúčené z uspokojenia.

V. Začína hlavné insolvenčné konanie podľa článku 3 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
2015/848 z 20. mája 2015 o insolvenčnom konaní.

VI. Ukladá správcovi povinnosť bez zbytočného odkladu individuálne informovať o vyhlásení konkurzu na majetok
dlžníka jeho známych veriteľov, ktorí majú svoj obvyklý pobyt, bydlisko alebo registrované sídlo v inom členskom
štáte Európskej únie ako v Slovenskej republike, spôsobom v zmysle článku 54 nariadenia Európskeho parlamentu a
Rady (EÚ) 2015/848 zo dňa 20. mája 2015 o insolvenčnom konaní.

VII. Ukladá správcovi  povinnosť do 60 dní od vyhlásenia konkurzu a následne vždy v lehote 15 dní od uplynutia
ďalších šiestich kalendárnych mesiacov predložiť súdu podrobnú správu o priebehu konkurzu, najmä o zisťovaní
majetku a o vykonaných úkonoch smerujúcich k speňaženiu majetku patriaceho do konkurznej podstaty dlžníka.

VIII. Účastníkov konkurzného konania poučuje, že z dôvodov podľa § 49 Civilného sporového poriadku majú právo
uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a rozhodnúť, ak so zreteľom na jeho pomer k veci, k
účastníkom, ich zástupcom alebo osobám zúčastneným na konaní možno mať odôvodnené pochybnosti o jeho
nezaujatosti, a to najneskôr do uplynutia lehoty na prihlasovanie pohľadávok. Na námietky doručené neskôr, na
opakované námietky z toho istého dôvodu, ak o nich už nadriadený súd rozhodol a na námietky týkajúce sa len
okolností spočívajúcich v postupe sudcu v konaní o prejednávanej veci súd neprihliada. V námietke zaujatosti musí
byť uvedené, ktorému súdu je určená, kto ju robí, ktorej veci sa týka, čo sa ňou sleduje, podpis a spisová značka
konania. Ďalej proti komu smeruje, dôvod, pre ktorý má byť sudca vylúčený, kedy sa účastník uplatňujúci si námietku
o dôvode vylúčenia dozvedel, dôkazy na preukázanie svojho tvrdenia, ktorých povaha to pripúšťa, okrem tých, ktoré
nemôže bez svojej viny pripojiť. Na podanie, ktoré nespĺňa uvedené náležitosti, súd neprihliada; v tomto prípade sa
vec nadriadenému súdu nepredkladá (§ 52 ods. 2  Civilného sporového poriadku).

IX.  Upravuje sa učtáreň tunajšieho súdu, aby po právoplatnosti tohto uznesenia vyplatila správcovi uvedenom v II.
výroku tohto uznesenia preddavok na úhradu paušálnej odmeny a náhrady nevyhnutných nákladov spojených s
výkonom správcovskej činnosti vo výške 500,- eur, a to z preddavku zloženého Centrom právnej pomoci na účet
tunajšieho súdu pod položkou reg. D14 912/2023.
Poučenie:
1. Návrhom na vyhlásenie konkurzu doručeným tunajšiemu súdu dňa
27.10.2023 sa navrhovateľ - dlžník, zastúpený Centrom právnej pomoci, domáhal svojho oddlženia konkurzom, s
poukazom na to, že je platobne neschopný. Navrhovateľ - dlžník k návrhu pripojil svoj životopis s opisom aktuálnej
životnej situácie, zoznam osôb s ním spriaznených, zoznam majetku dlžníka, zoznam majetku väčšej hodnoty, ktorý
vlastnil v posledných troch rokoch, zoznam veriteľov, vyhlásenie o platobnej neschopnosti a doklad nie starší ako 30
dní o tom, že sa voči nemu vedie exekučné konanie.

2. Podľa § 3 ods. 2 veta tretia a štvrtá zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a
reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako ZKR) fyzická osoba je platobne neschopná, ak
nie je schopná plniť 180 dní po lehote splatnosti aspoň jeden peňažný záväzok. Ak peňažnú pohľadávku nemožno
voči dlžníkovi vymôcť exekúciou alebo ak dlžník nesplnil povinnosť uloženú mu výzvou podľa § 19 ods. 1 písm. a),
predpokladá sa, že je platobne neschopný.

3. Podľa § 166 ods. 1 ZKR každý platobne neschopný dlžník, ktorý je
fyzickou osobou, je oprávnený domáhať sa oddlženia konkurzom alebo splátkovým kalendárom podľa tejto časti
zákona a to bez ohľadu na to, či má záväzky z podnikateľskej činnosti.

4. Podľa § 166 ods. 3 ZKR dlžník je oprávnený podať návrh na vyhlásenie
konkurzu alebo návrh na určenie splátkového kalendára iba vtedy, ak sa voči nemu vedie exekučné konanie alebo
obdobné vykonávacie konanie; ak ide o návrh na vyhlásenie konkurzu, musí od vydania poverenia na vykonanie
exekúcie alebo od začatia obdobného vykonávacieho konania uplynúť aspoň jeden rok.

5. Podľa § 167 ods. 1 ZKR návrh na vyhlásenie konkurzu podľa tejto časti
zákona je oprávnený podať dlžník, ktorý je fyzickou osobou.

6. Podľa § 167 ods. 2 ZKR návrh na vyhlásenie konkurzu sa podáva
elektronickými prostriedkami do elektronickej schránky súdu prostredníctvom na to určeného elektronického
formulára, ktorý sa zverejní na webovom sídle ministerstva. Okrem všeobecných náležitostí návrhu podľa § 127
Civilného sporového poriadku návrh na vyhlásenie konkurzu obsahuje
a) dlžníkov životopis spolu s opisom jeho aktuálnej životnej situácie,
b) zoznam osôb spriaznených s dlžníkom,
c) zoznam aktuálneho majetku a zoznam majetku väčšej hodnoty, ktorý
vlastnil v posledných troch rokoch,
d) zoznam veriteľov,
e) vyhlásenie dlžníka o platobnej neschopnosti,
f) doklad nie starší ako 30 dní preukazujúci vedenie exekučného konania
alebo obdobného vykonávacieho konania podľa § 166 ods. 3.

7. Podľa § 167a ods. 1 ZKR súd najneskôr do 15 dní od doručenia návrhu
na vyhlásenie konkurzu vyhlási konkurz, ustanoví správcu a vyzve veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky, ak zistí,
že
a) návrh podala oprávnená osoba,
b) návrh spĺňa zákonom ustanovené náležitosti,
c) dlžník je v súlade s týmto zákonom riadne zastúpený,
d) dlžník je platobne neschopný; súd vychádza z vyhlásenia dlžníka, ibaže
existuje dôvodná pochybnosť o jeho pravdivosti,
e) nebráni tomu v minulosti vyhlásený konkurz alebo určený splátkový
kalendár,
f) bol zložený preddavok na úhradu paušálnej odmeny správcu Centrom
právnej pomoci; preddavok súd bez zbytočného odkladu po vyhlásení konkurzu poukáže na účet správcu alebo ho
vráti zložiteľovi, ak súd konkurz nevyhlási.

8. Podľa § 166j ods. 1 veta prvá ZKR správcu ustanovuje súd na základe
náhodného výberu pomocou technických a programových prostriedkov schválených ministerstvom.

9. Podľa § 166e ods. 1 ZKR, o oddlžení rozhodne súd v uznesení o
vyhlásení konkurzu alebo v uznesení o určení splátkového kalendára tak, že dlžníka zbavuje všetkých dlhov, ktoré
môžu byť uspokojené iba v konkurze alebo splátkovým kalendárom (§ 166a) v rozsahu, v akom nebudú uspokojené v
konkurze alebo splátkovým kalendárom. V uznesení súd uvedie znenia zákonných ustanovení, ktoré upravujú, o
ktoré dlhy ide.

10. Podľa článku 3 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
2015/848 z 20. mája 2015 o insolvenčnom konaní (ďalej len „nariadenie“), právomoc začať insolvenčné konanie majú
súdy členského štátu, na ktorého území sa nachádza centrum hlavných záujmov dlžníka (ďalej len „hlavné
insolvenčné konanie“). Centrum hlavných záujmov dlžníka je miesto, kde dlžník pravidelne vykonáva správu svojich
záujmov a ktoré je zistiteľné tretími stranami. V prípade spoločnosti alebo právnickej osoby sa za centrum jej
hlavných záujmov považuje miesto, kde má registrované sídlo, ak sa nepreukáže opak. Táto domnienka sa uplatňuje
len vtedy, ak sa registrované sídlo neprenieslo do iného členského štátu počas obdobia troch mesiacov
predchádzajúcich podaniu žiadosti o začatie insolvenčného konania. V prípade samostatne zárobkovo činnej osoby
sa za centrum hlavných záujmov považuje hlavné miesto jej podnikania, ak sa nepreukáže opak. Táto domnienka sa
uplatňuje len vtedy, ak sa hlavné miesto podnikania fyzickej osoby neprenieslo do iného členského štátu počas
obdobia troch mesiacov predchádzajúcich podaniu žiadosti o začatie insolvenčného konania. V prípade akejkoľvek
inej fyzickej osoby sa predpokladá, že centrom hlavných záujmov je miesto jej obvyklého pobytu, ak sa nepreukáže
opak. Táto domnienka sa uplatňuje len vtedy, ak sa miesto obvyklého pobytu neprenieslo do iného členského štátu
počas obdobia šiestich mesiacov predchádzajúcich podaniu žiadosti o začatie insolvenčného konania.

11. Podľa článku 3 ods. 2 nariadenia, ak sa centrum hlavných záujmov
dlžníka nachádza na území niektorého členského štátu, súdy iného členského štátu majú právomoc začať
insolvenčné konanie proti tomuto dlžníkovi len vtedy, ak má na území tohto iného členského štátu nejaký podnik.
Účinky takéhoto konania sú obmedzené na majetok dlžníka nachádzajúci sa na území tohto členského štátu.

12. Podľa článku 4 ods. 1 nariadenia, súd, na ktorý bola podaná žiadosť o
začatie insolvenčného konania, bez návrhu preskúma, či má právomoc podľa článku 3. V rozhodnutí o začatí
insolvenčného konania sa uvedie, na čom je právomoc tohto súdu založená, a najmä skutočnosť, či je právomoc
založená na článku 3 ods. 1 alebo 2.

13. Súd preskúmal návrh dlžníka na vyhlásenie konkurzu na jeho majetok a
zistil, že mu možno vyhovieť. Návrh spĺňal všetky zákonom stanovené formálne aj obsahové náležitosti návrhu na
vyhlásenie konkurzu, bol podaný oprávnenou osobou, ktorá bola zastúpená Centrom právnej pomoci, pričom súd
nenadobudol pochybnosť o pravdivosti tvrdenia dlžníka, že je platobne neschopný. Keďže Centrum právnej pomoci
zložilo preddavok na úhradu paušálnej odmeny správcu, súd po preverení skutočnosti, že vyhláseniu konkurz nebráni
v minulosti vyhlásený konkurz ani určený splátkový kalendár, vyhlásil podľa § 167a ods. 1 ZKR na majetok dlžníka
konkurz a pri aplikácii ustanovenia § 166e ods. 1 ZKR rozhodol o jeho oddlžení - zbavil ho dlhov, ktoré môžu byť
uspokojené iba v konkurze, a to v rozsahu, v akom sa neuspokojili v konkurze a dlhov, ktoré sú vylúčené z
uspokojenia. Súčasne súd náhodným výberom ustanovil správcu, vyzval veriteľov, aby si svoje pohľadávky uplatnili
prihláškou (prihláškami) u správcu. Spôsob prihlasovania pohľadávok a lehotu na prihlasovanie pohľadávok v
konkurze súd uvádza v poučení tohto uznesenia.
Súd v súlade s článkom 4 nariadenia na základe tvrdení dlžníka a listín, ktoré boli priložené k návrhu na vyhlásenie
konkurzu, dospel k záveru, že má právomoc začať insolvenčné konanie voči dlžníkovi. Dlžník ma na území
Slovenskej republiky obvyklý pobyt, preto v zmysle článku 3 ods. 1 nariadenia je jeho centrum hlavných záujmov na
území Slovenskej republiky. Súdu nie je známe, že by zo strany dlžníka došlo v predchádzajúcich šiestich mesiacoch
od podania návrhu na vyhlásenie konkurzu k preneseniu centra jeho hlavných záujmov. Zároveň súdu nie je známa
skutočnosť, že by už bolo voči dlžníkovi vedené iné hlavné insolvenčné konanie, preto je toto konanie podľa článku 3
ods. 1 nariadenia hlavným insolvenčným konaním, o čom súd v zmysle druhej vety článku 4 ods. 1 nariadenia
rozhodol samostatným výrokom.

14. Podľa článku 53 nariadenia, každý zahraničný veriteľ môže prihlásiť svoje
pohľadávky do insolvenčného konania prostredníctvom akýchkoľvek komunikačných prostriedkov, ktoré sú prípustné
podľa práva štátu, v ktorom sa začalo konanie. Na samotné prihlasovanie pohľadávok sa nevyžaduje zastúpenie
advokátom alebo iným príslušníkom právnického povolania.

15. Podľa článku 2 ods. 12 nariadenia zahraničný veriteľ je veriteľ, ktorý má
svoj obvyklý pobyt, bydlisko alebo registrované sídlo v inom členskom štáte, ako je štát, v ktorom sa začalo konanie,
vrátane daňových orgánov a orgánov sociálneho zabezpečenia členských štátov.

16. Podľa článku 54 ods. 1 nariadenia hneď po začatí insolvenčného konania
v členskom štáte súd tohto štátu s príslušnou právomocou alebo správca vymenovaný týmto súdom okamžite
informuje známych zahraničných veriteľov.

17. Podľa článku 54 ods. 2 nariadenia súčasťou informácie uvedenej v
odseku 1, poskytnutej prostredníctvom individuálneho oznamu, sú časové lehoty, pokuty stanovené v súvislosti s
týmito časovými lehotami, označenie orgánu alebo úradu oprávneného prijímať prihlášky pohľadávok a všetky iné
stanovené opatrenia. V tomto ozname sa musí uviesť aj to, či veritelia, ktorých pohľadávky sú prednostné alebo kryté
vecným právom, musia svoje pohľadávky prihlasovať. K oznamu sa pripojí aj kópia štandardného formulára prihlášky
pohľadávok uvedeného v článku 55 alebo informácie o tom, kde je takýto formulár k dispozícii.

18. Podľa článku 54 ods. 3 nariadenia informácie uvedené v odsekoch 1 a 2
tohto článku sa poskytujú prostredníctvom štandardného formulára, ktorý sa ustanoví v súlade s článkom 88.
Formulár sa uverejní na Európskom portáli elektronickej justície a má názov „Oznam o insolvenčnom konaní“, pričom
tento názov je uvedený vo všetkých úradných jazykoch inštitúcií Únie. Formulár sa zasiela v úradnom jazyku štátu, v
ktorom sa konanie začalo, alebo ak je v danom členskom štáte viacero úradných jazykov, v úradnom jazyku alebo v
jednom z úradných jazykov miesta, v ktorom sa začalo insolvenčné konanie, alebo v inom jazyku, ktorý daný štát
uviedol ako ním akceptovateľný v súlade s článkom 55 ods. 5, a to za predpokladu, že tomuto jazyku budú zahraniční
veritelia lepšie rozumieť.

19. V rámci vedenia tohto konania uložil súd správcovi povinnosť bez
zbytočného odkladu po vyhlásení konkurzu informovať známych zahraničných veriteľov dlžníka s obvyklým pobytom,
bydliskom alebo registrovaným sídlom v inom členskom štáte ako v Slovenskej republike o vyhlásení konkurzu tak,
aby mali možnosť prihlásiť si svoje pohľadávky v lehote na prihlasovanie pohľadávok. Nariadenie Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) 2015/848 zo dňa 20. mája 2015 o insolvenčnom konaní má v Slovenskej republike priame
účinky.

20. Podľa § 166j ods. 4 ZKR, súd je oprávnený požadovať od správcu
vysvetlenia alebo správy o priebehu konania, ktoré je správca povinný súdu v určenej lehote poskytnúť.

21. Podľa § 3 ods. 2 zákona č. 8/2005 Z.z. o správcoch v znení neskorších
predpisov, správca je povinný vykonávať správcovskú činnosť s odbornou starostlivosťou, s využitím všetkých svojich
skúseností a odborných vedomostí.

22. Súd v rámci dohľadu nad činnosťou správcu uložil správcovi povinnosť
podávať správy o priebehu konkurzu, a to s cieľom zabezpečenia informovanosti súdu o priebehu konkurzu.

23. Podľa § 197 ods. 6 ZKR, v uznesení o vyhlásení konkurzu alebo povolení
reštrukturalizácie súd poučí účastníkov o ich práve uplatniť námietku zaujatosti. Účastník môže uplatniť námietku
zaujatosti najneskôr do uplynutia lehoty na prihlasovanie pohľadávok. Na neskôr doručené námietky súd neprihliada.

24. V rámci vedenia tohto konania súd ďalej s poukazom na § 197 ods. 6
ZKR poučil účastníkov tohto konania o ich práve uplatniť námietku zaujatosti voči sudcovi, ktorý má vec prejednať a
rozhodnúť.

25. Záverom súd poučuje dlžníka o tom, že nedostatok poctivého zámeru
dlžníka pri oddlžení môže byť dôvodom na zrušenie oddlženia, čím by došlo k obnoveniu pôvodnej vymáhateľnosti a
splatnosti pohľadávok v rozsahu, v akom neboli uspokojené, pričom právoplatné rozhodnutie o zrušení oddlženia je
rozhodnutím o vylúčení podľa § 13a Obchodného zákonníka.

26.  Podľa § 204 písm. f) zák. č. 7/2005 Z.z. všeobecne záväzný právny
predpis, ktorý vydá ministerstvo, ustanoví podrobnosti o výške, druhu a spôsobe určenia odmeny správcu v konkurze
podľa štvrtej časti zákona a v konaní o určení splátkového kalendára vrátane paušálnych náhrad za nevyhnutné
výdavky spojené s vedením konania.

27. Podľa § 12 a ods. 1 vyhlášky Ministerstva spravodlivosti SR č. 665/2005
Z.z., ktorou sa ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len vyhl. č. 665/2005 Z.z.) za výkon
funkcie v konaniach podľa štvrtej časti zákona patrí správcovi paušálna odmena a náhrada nevyhnutných výdavkov
spojených s vedením konania v súhrnnej výške 500,- eur.
Okresný súd Trenčín dňa 9.11.2023
JUDr. Hana Hubináková, sudca
Vydáva Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky podľa zákona č. 200/2011 Z. z. o Obchodnom vestníku
a o zmene a doplnení niektorých zákonov na svojom webovom sídle: www.justice.gov.sk
1