Obchodný vestník 98/2023 Špecifikácia prijatého podielu zaplatenej dane z
príjmov
Deň vydania: 24.05.2023
Š002459
Prijímateľ podielu zaplatenej dane z  príjmov fyzických osôb a právnických osôb:
Nadácia
Názov: Nadácia VSE Holding
Sídlo: Mlynská  837/31,  042 91 Košice-Staré Mesto
IČO: 52 072 762
zverejňuje podľa § 50 ods. 13 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov tieto
údaje o špecifikácii použitia podielu zaplatenej dane z príjmov fyzických osôb a právnických osôb
za rok: 2020
prijaté v roku: 2021
výdavky priamo súvisiace s účelom použitia:
Účel použitia podielu
zaplatenej dane z príjmov
podľa § 50 ods. 5 zákona o
dani z príjmov
Výška použitého
podielu zaplatenej
dane na tento účel
(EUR)
Spôsob použitia podielu zaplatenej dane
1 c) poskytovanie sociálnej
pomoci
50000 Spoločnosť priateľov detí z detských domovov
Úsmev ako dar, regionálna pobočka, Košice.
Príspevok na projekt žiadateľa: Pomáhame
spoločne deťom a rodinám v núdzi. Žiadateľ
pokračoval v napĺňaní programov: Ženský program,
pomoc pre mladých dospelých a rozšírenie kapacít
Dostupného sociálneho nájomného bývania na
východnom Slovensku. Výsledným prínosom
projektu bola stabilizovaná situácia a napredovanie
123 žien a dievčať, podpora vzdelávania pre 42
mladých dospelých z centier pre deti a rodiny a
nízkopríjmových skupín a dokončenie 4 sociálnych
nájomných bytov pre pracujúce rodiny. Fin.
prostriedky boli použité predovšetkým na nákup
potravín, drogérie, liekov, tiež školských pomôcok a
štipendií, ako aj na zabezpečenie psychologických
konzulácií.
2 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
4969 Správa mestskej zelene v Košiciach, Rastislavova
1617/79, 040 01 Košice, podporení v grantovom
programe: Podpora malých inovácií. Príspevok na
projekt: Pomôžme našim okrídleným susedom.
Základnými cieľmi projektu bolo vytvoriť nové
príležitosti úkryt a hniezdenie pre vtáctvo a
netopiere v meste a tým zvrátiť negatívny trend
poklesu ich početnosti, vzdelávať v oblasti ochrany
prírody verejnosť a zapojiť ju do aktivít na podporu
biodiverzity a priniesť inováciu v podobe smart
vtáčej búdky. Vďaka podpore sme rozmiestnili 75
búdok pre vtáctvo, 30 búdok pre netopiere,
skonštruovali smart búdku s videoprenosom a
senzormi, navštívili 6 škôl a zorganizovali 4
skupinové podujatia pre verejnosť a žiakov
košických škôl. Fin. prostriedky boli použité na
nákup búdiek pre vtáky a netopiere, ďalekohľadov,
inšpekčných kamier a príslušenstva, mikrofónoch k
búdkam a inštalačného materiálu.
3 d) zachovanie kultúrnych hodnôt 5000 Východoslovenské výskumné a dokumentačné
centrum, J. A. Gagarina 3, Michalovce, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: Skrytý ostrov na skrytej
streche Hradu nad Vinným 2022. Plánom bolo
vybudovať samostatnú fotovoltickú elektráreň na
streche renesančného paláca, čo sa aj dosiahlo.
Ostrovná samostatná fotovoltická elektráreň je
skrytá pohľadu návštevníka z nádvoria a z diaľky.
Samostatnú fotovoltická elektráreň je zdrojom pre
nabíjanie svietidiel, batérií drobných strojov a
súčasne je predpokladom pre realizáciu
elektronického zabezpečovacieho zariadenia v
niektorých ďalších priestoroch a pre samostatný
kamerový systém. Fin. prostriedky boli použité na
nákup a zabezpečenie fotovoltickej elektrárne a
elektroinštlácie.
4 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
4999,11 Rodičovské spoločenstvo pri Cirkevnej základnej
škole sv. Dominika Savia, Vranov nad Topľou,
podporení grantovom v programe: Podpora malých
inovácií. Príspevok na projekt: Solárne srdce školy.
Projekt bol úspešne zrealizovaný a dnes ponúka
žiakom školy možnosť správať sa ekolocky a
premýšľať nad obnovyteľnými zdrojmi, ktoré môžu
dennodenne používať na škole. Na škole
vybudovali prístrešok so solárnymi panelmy, ktoré
v škole nabíjajú telefóny a tablety žiakov a učiteľov.
Rovnako vytvorili aj priestor na nabíjanie troch
elektrických kolobežiek, ktoré si žiaci môžu
zapožičať pri splenení podmienok a o ktoré je velký
záujem. Fin. prostriedky boli použité na nákup a
inštaláciu prístrešku, nabíjacích staníc a celého
príslušenstva potrebného pre ich fungovanie.
5 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
5000 Základná škola s materskou školou, Michalská
398/8, Spišské Bystré, podporení v grantovom
programe: Podpora malých inovácií. Príspevok na
projekt: Školský včelín s apidomčekom. Z
grantových prostriedkov sa do školskej "záhrady,
ktorá učí", doplnil včelín s apidomčekom. Včelín sa
stal miestom pre výučbu počas hodín, ktoré sú s
včeľou témou spojené, vytvoril aj podmienky pre
otvorenie včelárskeho krúžku, ktorý pomôže
pripraviť ďalšiu generáciu včelárov, nadšencov, ale
aj ľudí, ktorí budú lepšie rozumieť súvislostiam v
prírode. Fin. prostriedky boli použité na
vybudovania včelína s apidomčekom -
predovšetkým stolárske rezivo a nákup včelých
rodín.
6 e) podpora vzdelávania 5000 Škola umeleckého priemyslu, Slavkovská 19,
Kežmarok, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Virtuálna učena dejín výtvarnej kultúry I. V rámci
projektu bola vytvorená " VIRTUÁLNA UČEBŇA"
dejín umenia, ktorá je zameraná na umenie
starovekého Egypta a antického grécka. Výsledný
produkt svojou kvalitou predčil očakávania a
požiadavku na atraktívnu didaktickú pomôcku,
ukázal nové možnosti a inšpiroval. Fin. prostriedky
boli použité predovšetkým na zabezpečenie
zdigitalizovania umeleckých diel a zabezpečenie
hostingovej složby pre virtuálnu učebňu.
7 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
4940 Park kultúry a oddychu, Prešov, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: Park kultúry a oddychu
prechádza na ZERO WASTE. Projektom sa
zrealizovali 3 interaktívne vzdelávania
zamestnancov PKO a 3 interaktívne workshopy pre
komunity v KZ Družba, ktoré prebiehali pod
odborným vedením lektoriek z Odvážne o.z.
Zakúpením košov na separovanie, ktoré sa
umiestnili do všetkých 8 stredísk v správe PKO, sa
systematicky zmenilo nakladanie s odpadom
celého PKO. Bioodpad vyriešili zavedením 2
vermikompostérov a 1 exteriérového kompostéru.
Zero waste manuálom, informačnými tabuľami a
internou smernicou pôsobia aj na správanie
verejnosti. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na nákup košov na triedený odpad a
organizáciu workshopov.
8 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
2700 Stredná odborná škola obchodu a služieb,
Námestie slobody 12, Sobrance, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: Green zóna. V rámci projektu
vytvorili GREEN ZÓNU, ktorá slúži na aktívny
oddych študentov a poskytuje priestor pre
environmentálne vzdelávanie. Pre žiakov školy
pripravili 2 projektové vyučovania a 2 workshopy
zamerané na zvýšenie ich environmentálneho
povedomia. Zriadili kompostovisko a miesta na
zachytávanie dažďovej vody. Vytvorili nástenky s
environmentálnou tématikou, ktoré sú umiestnené
v interiéri školy. Vytvorili informačné grafiky,
prostredníctvom ktorých realizovali  kampaň na
sociálnej sieti zameranú na globálne otepľovanie.
Fin. prostriedky boli použité predovšetkým na
nákup kvtináčov, zeminy, rastlín, kompostoviska,
paletovného sedenia.
9 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
5000 Základná škola s materskou školou, Rakovec nad
Ondavou 2, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Slnko strážca hier, radosti a zdravia.  Pre žiakov
projekt priniesol množstvo informácií, pre verjnosť -
viac možností, pre životné prostredie - jeho
ochranu. Nainštalovalo sa solárne osvetlenie,
solárne panely, zachytávače vody, solárna
zálievka, náučná tabuľa, vytvorilo sa pexeso a
uskutočnila konferencia. Fin. prostriedky sa použili
predovšetkým na nákup solárneho zariadenia a
súvisiaceho materiálu, tabletov a náučno-
vzdelávacej tabule.
10 e) podpora vzdelávania 3813,1 "Občianske združenie Za horizont", Sečovce,
podporení v grantovom programe: Podpora malých
inovácií. Príspevok na projekt: Aj ten najmenší (po)
krok je pre nás inovatívny. Cieľom projektu bolo
rozvíjať konkrétne myslenie žiakov prepojením
interaktívnej tabule s vizualizérom prostredníctvom
obrázkových kariet a rozvíjať jemnú motoriku a
kreativitu prostredníctvom grafického tabletu. Žiaci
si upevňujú schopnosť realizácie striedavých
aktivít, osvojili si nové pojmy, rozšírili slovnú
zásobu. Fin. prostriedky boli použité predovšetkým
na nákup a zabezpečenie interaktívnej tabule,
projektora, tabletu, precvičovacích a obrázkových
kariet.
11 e) podpora vzdelávania 5000 Spojená škola internátna Školská 10, Michalovce,
podporení v grantovom programe: Podpora malých
inovácií. Príspevok na projekt: Zelená počítačová
učebňa. Cieľom projektu bolo zefektívniť
vzdelávanie žiakov vytvorením inovatívnej
počítačovej učebne. Staré, viac ako 10 ročné,
počítače v počítačovej učebni boli zamenené za
jeden centrálny server a 8 zobrazovacích jednotiek,
ktoré sa pripevnili na zadnú stranu monitora.
Následne bol nainštalovaný potrebný softvér. Táto
nová inovatívna technológia sa vyznačuje nulovou
hlučnosťou, žiadnym vyžarovaním tepla, výrazne
nižšou spotrebou elektrickej energie, nižšou
prašnosťou a menším elektromagnetickým
žiarením. Fin. prostriedky boli použité na nákup a
inštláciu servera a zobrazovacích jednotiek.
12 e) podpora vzdelávania 4060 Východoslovenská galéria, Košice, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: AR výstavba - Košická
moderna. Cieľom projektu bolo vytvorenie virtuálnej
výstavy AR Košická moderna, kde prostredníctvom
rozšírenej reality priniesli obrazy zo zbiery VSG do
ulíc mesta Košice. Cez aplikáciu je možné odkrývať
diela, dozvedieť sa viac o autoroch
prostredníctvom audio-komentárov. Vďaka
pridaným funkcionalitám dostala prehliadka formu
hry, zážitku, ktorý môže byť uplatnený v
transformatívnom turizme i vzdelávaní. Prínosom
bola prezentácia výtvarného kultúrneho dedičstva
prostredníctvom smart technológií, kultivácia
verejného priestoru, zlepšovanie digitálnych
zručností jednotlivcov. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na prípravu a realizáciu markerov,
dizajnovanie, programovanie, nahrávanie či
zabezpečenie propagácie.
13 e) podpora vzdelávania 4929 Montessori cesta, o.z, Prešov, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: STEM laboratórium - domov
malých objaviteľov. Priestor a jeho vybavenie je
denne využívané žiakmi a návštevníkmi CVČ na
realizáciu riadených experimentov, voľnú prácu a
prípravu projektov. Priestor slúži ako zázemie pre
krúžky v CVČ: Astrofyzika s doc. Csataryovou a
STEM lab krúžok. Tiež je k dispozícii študentom
PU, učiteľom z iných škôl, ale aj rodičom, ktorí
prídu nahliadnuť do školy. Fin. prostriedky boli
použité predovšetkým na prípravu priestoru -
maľovanie, zabezpečenie tlače vzdelávacích kariet
a pracovných listov, tiež na prípravu a tlač
metodického materiálu.
14 e) podpora vzdelávania 5000 Základná škola, Kežmarská 30, Košice, podporení
v grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: "Postavme" školu spolu -
aktivity na prerušenie sedenia. V rámci projektu
zorganizovali školenie pre učiteľov, ktorého cieľom
bolo zvýšiť povedomie učiteľov o škodlivosti dlhého
sedenia pre ľudský organizmus. Nasledoval týždeň
práce vo dvojiciach, kde aktívne uplatňovali
získané vedomosti v praxi. Zakúpením pomôcok -
penových puzzle podložiek, realizovali prerušenie
sedenia v triede. Vytvorili mobilnú učebňu pomocou
prenosných stoličiek, mohli preniesť vyučovacie
hodiny mimo triedy. Jazykovú učebňu vybavili
flexibilným nábytkom. Fin. prostriedky sa použili na
nákup penových puzzle podložiek a skladacích
stoličiek.
15 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
5000 Viera - Láska - Nádej, o.z., Prešov, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: Inovácie pre všetkých.
Projekt bol zameraný na podporu vzdelávania detí
zo zdravotným znevýhodnením  pomocou
špeciálnej interaktívnej klávesnice HandCubeKeys
s 3D znakmi a obrazmi v reálnom priestore s
hlasovým výstupom  a vytvorenie edukatívneho
prostredia Snoezelen. Ciele projektu dosiahli
nákupom klávesnice a zriadením Snoezelen
miestnosti v novovybudovanom rehabilitačnom
centre Svetielko v Prešove. Vytvorili nové podnetné
prostredie, kde deti pomocou inovatívnych
pomôcok rozširujú svoje zmysly, podporujú svoju
zvedavosť a rozvíjajú svoje schopnosti. Fin.
prostriedky boli použité na nákup klávesnice,
optických vláken -hviezdne nebo.
16 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
5000 Občianske združenie Barlička, Prešov, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: MED&EKO: Inováciami
zlepšujeme život seniorov. Projekt mal za cieľ
vybaviť zariadenie starostlivosti pre seniorov
potrebným vybavením tak, aby sa znížila
predovšetkým potreba nemocničnej starostlivosti.
Zakúpením medicínskeho vybavenia - kyslíkový
koncentrátor, odsávačka, CRP analyzátor a EKG
prístroj - sa podarilo posilniť vybavanie samotného
centra, tiež výrazne skrátiť počet dní v karanténe a
zabrániť viacerým prípadom hospitalizácie. Fin.
prostriedky boli použité predovšetkým na
zakúpenie vyššie uvedeného medicínskeho
vybavenia.
17 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
4968,06 Rodičovské združenie pri Gymnáziu a Základnej
škole sv. Mikuláša, Prešov, podporení v grantovom
programe: Podpora malých inovácií. Príspevok na
projekt: PCB A ŤAŽKÉ KOVY V REGIÓNE
ZEMPLÍN A POTENC. MOŽNOSTI ICH SANÁCIE.
Pôvodná hodnota príspevku bola vo výške 5000
eur, žiadateľ nevyčerpal a vrátil Nadácii VSE 31,94
eur (tieto prostriedky boli následne venované
ďalšiemu subjektu). V projekte sa študenti venovali
dlhodobej a vážnej environmentálnej záťaži, ktorá
dodnes ovplyvňuje životy obyvateľov Strážskeho
a jeho okolia. PCB, teda polychlórované bifenyly,
sú polycyklické aromatické uhľovodíky so špecific.
štruktúrou, ktorá spôsobuje ich biologickú
a chemickú stabilitu. Spolu s ťažkými kovmi
(súhrnný názov pre skupinu viacerých toxických
kovov a polokov) patria medzi najväčšie
znečisťujúce látky životného prostredia. Cieľom
projektu bolo nájsť efektívnu a šetrnú metódu
odstránenia ťažkých kovov a PCB z prírodného
prostredia. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na zabezpečenie lab. analýz a
zakúpenie počítačovej techniky a odbornej
literatúry.
18 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
5000 Bezpečný prístav, Košice, podporení v grantovom
programe: Podpora malých inovácií. Príspevok na
projekt: Mapa bezpečia mesta Košice. Hlavný ciel
tvorba mobilnej a webovej aplikácie bol naplnený -
aplikácia Mapa bezpecia mesta Košice pod
kreatívnym názvom Mopslik (Map of potential
security linked to Košice). Nahlasovanie bolo
naprogramované ako anonymné, jednoduché, s
intuitívnymi ikonkami. Zadávanie ide cez rýchlu
voľbu ikonky, o akú udalost ide, s odoslaním
miesta, prípadne miesta v nejakej vzdialenosti od
toho, kde sa nachádza oznamovateľ. Bolo
vytvorené administratívne rozhranie pre správu
nahlasovaných udalostí, možnost ich vymazania a
filtrovania. Fin. prostriedky boli použité
predovštkým na vývoj aplikácie, analýzu dát a
testovanie aplikácie.
19 e) podpora vzdelávania 2145 CENTRUM OBNOVY PAMIATOK ROŽŇAVA,
Rožňava, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Digitálna Rožňavská Kalvária. Vďaka projektu sa
podarilo vytvoriť webovú stránku:
www.kalvariaroznava.sk, kde sú informácie o
kalvárii a kde sa nachádza aj zdigitalizovaná
krížová cesta. Fin. prostriedky boli použité na
zaplatenie registrácie a hostingu domény, na
zdigitalizovanie Krížovej cesty a zabezpečenie
vytvorenia web stránky.
20 e) podpora vzdelávania 4575 Súkromná stredná odborná škola, Hviezdoslavova
11, Bardejov, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Inovatívne vzdelávanie v oblasti krásy a vizáže. V
rámci projektu zriadili odbornú učebňu pre výučbu
predmetov v oblasti starostlivosti o krásu a vizáž.
Veľmi prínosnou sa stala interaktívna tabuľa s
projektorom, používaná v edukácii na všetkých
hodinách. Zakúpili kvalitné LED lampy na líčenie,
profesionálne vizážistické stoličky, sadu na fotenie
- fotoštúdio, zatemnenie a kvalitný fotoaparát.
Pomocou nových softvérových programov si žiačky
vedia vypracovať návrhy líčenia a upraviť výsledné
fotografie. Tie následne vie škola vytlačiť na novej
farebnej tlačiarni a použiť na propagáciu žiackych
prác. Fin. prostriedky boli použité predovšetkým na
nákup interaktívnej tabule, projektora, tiež vyššie
spomínaného softwaru, osvetlenia a vizážistických
stoličiek.
21 e) podpora vzdelávania 4011 Zemplínska knižnica v Trebišove, Trebišov,
podporení v grantovom programe: Podpora malých
inovácií. Príspevok na projekt: Gramotnosť
budúcnosti už je Tu! Projekt mal za cieľ
modernizovať IT vybavenie knižnice pre rozvoj
vzdelávacích aktivít v oblasti digitálnych
technológií. Základnou činnosťou pri realizácii bolo
uskutočňovať osvetu a predstaviť možnosti využitia
práce s robotmi a ich prepojenia v bežnom živote.
Počas stretnutí v Robo klube ukázali deťom formou
zážitkového učenia rôznorodosť využiteľnosti
robotov. Výsledný prínos projektu je najmä v
sprístupnení nových technológií širšiemu okruhu
záujemcov a podpora mimoškolského vzdelávania
formou hry. Fin. prostriedky boli využité na nákup
robotických hračiek, kreatívnych sád pre
zostavovanie robot.ov, programovacie stavebnice,
tiež IT technika k ovládaniu robotov a na nákup 3D
tlačiarne
22 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
5000 Stredná odborná škola beauty služieb, Gemerská
1, Košice, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Ekologickejšie chodby. Výmenou svietidiel bol
splnený hlavný cieľ projektu - vysoká úspora el.
energie, zabezpečenie  kvalitnejšieho osvetlenia,
vytvorenie zdravšieho školského prostredia a
vizuálneho komfortu žiakom. Vypínače boli
vymenené za technicky bezpečnejšie. Bola
zabezpečená ekologická likvidácia demontovaných
svietidiel. Popri zabezpečení zníženia spotreby
elektrickej energie o cca 80 % (na 1665 kWh/rok)
sa zrealizovali aj edukačné aktivity so žiakmi
formou otvorených hodín a panelových diskusií s
cieľom osvojenia si návykov v oblasti šetrenia el.
energie a ochrany život. prostredia. Získané
znalosti žiaci aplikovali pri riešení kreatívneho
projektu - Zachráňme  planétu. Fin. prostriedky boli
využité na nákup LED svietidiel,
elektroinštalačného materiálu a vypínačov.
23 b) podpora a rozvoj športu 5000 RK INLINECENTER, o. z., Košice, podporení v
grantovom programe: Podpora malých inovácií.
Príspevok na projekt: Digitalizácia v športe.
Pomocou špičkovej Lynx technológie sa podarilo
zorganizovať viacero športových podujatí na
lokálnej aj národnej  úrovni. Použitie novej
technológie podujatia zefektívnilo a zatraktívnilo.
Proces merania a spracovania športových
výsledkov bol komplexne digitalizovaný, čo
prinieslo značné časové úspory a tiež uľahčenie
prístupu k informáciám. Fin. prostriedky boli použité
na nákup systému kamerovej časomiery - Lynx
Photofinish.
24 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
4097,88 Hotelová akadémia, Radničné námestie 1, Spišská
Nová Ves, podporení v grantovom programe:
Podpora malých inovácií. Príspevok na projekt:
Znižovanie uhlíkovej stopy a spotreby vody na
praktickom vyučovaní. Ciele projektu sa podarilo
naplnit modernizáciou učební. Vymenili staré
sporáky za nové indukčné sporáky so 4 zónami a
hlavne s úspornejšou energetickou triedou A.Tiež
vymenili staré vodovodné batérie za nové
Ecobatérie, ktoré šetria spotrebu pitnej vody. Fin.
prostriedky boli použité na nákup sporákov a
batérií.
25 e) podpora vzdelávania 2913,63 Základná škola, Rejdová 43, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Hrnčiarske základy v ZŠ
Rejdová (Arteterapia - lieči myseľ, dáva zmysel!). V
nevyužitých priestoroch školy vytvorili hrnčiarsku
dielňu, zakúpili tovar a materiál. Následne
špeciálna pedagogička, ktorá má absolvovaný kurz
hrnčiarskej výroby, zorganizovala a viedla kurz
arteterapie pre pedagogických zamestnancov
školy. V dielničke s deťmi pracovali počas Denného
letného tábora, Letnej školy, počas vyučovania v
rámci hodín špeciálno-pedagogickej podpory,
pracovného vyučovania, výtvarnej výchovy,
techniky, regionálnej výchovy, záujmových útvarov
i školského klubu detí. Využili priaznivé účinky
arteterapie na podporu psychického a fyzického
zdravia detí, žiakov i dospelých. Fin. prostriedky
boli použité predovšetkým na nákup kerapickej
pece, hrnčiarskeho kruhu, príslušenstva, hlinu či
glazúru.
26 e) podpora vzdelávania 2600 Nie sme sami, Prešov, podporení v grantovom
programe: Na pomoc duši i telu. Príspevok na
projekt: Letná tvorivá dielňa. Cieľom projektu bolo
osvojenie si nových zručností, rozvoj kreativity,
fantázie, možnosť ventilácie negatívnych emócii
bez akéhokoľvek odcudzovania a hodnotenia.
Zámerom bolo taktiež realizovanie vzdelávaco-
poznávacích aktivít, ktoré poskytnú deťom
možnosť zažiť nové zážitky. Rozvoj tvorivých
činností s dôrazom na zvýšenie ich komunikačných
zručností, jemnej a hrubej motoriky a na rozvoj
pracovnej stimulácie. Vyvolať a stimulovať zrakové,
sluchové, hmatové podnety. Redukovať stres,
navodiť pocit uvoľnenia, pohodu, spokojnosť a
dobrú náladu. Projekt tak prispeje k zníženiu
odlišnosti detí od rovesníkov, k vytvoreniu nového
pohľadu na svet a k osvojeniu si pozitívnych reakcií
na dianie okolo nich. Fin. prostriedky boli použité
na zabezpečenie hipoterapeutických jednotiek,
nákup matriálu (výkresy, farby, pastelky a pod.) ako
aj na zabezpečenie propagácie.
27 b) podpora a rozvoj športu 2670 SRRZ - RZ pri Základnej škole s materskou školou,
Udavské, podporení v grantovom programe: Na
pomoc duši i telu. Príspevok na projekt: Pohyb a
šport patria k deťom. Projekt bol zameraný na
podporu a zmysluplné využitie voľného času detí
prostredníctvom športových aktivít. Realizáciou
projektu sa vytvoril priestor v areáli školy pre
spoločné stretávanie sa detí so svojimi
spolužiakmi, kamarátmi, rodičmi, starými rodičmi
pri športovej aktivite, hlavne v čase po pandémii
spôsobenej ochorením COVID 19. Projekt
pozostával z 3 kľúčových hlavných aktivít: 1.
Vytvorenie športovo-zábavného priestoru v areáli
školy. 2. Organizácia úvodného tréningového
workshopu. 3. Organizácia stolnotenisového
turnaja (deti vs. dospelí). Fin. prostriedky boli
použité na nákup a zabezpečenie  vonkajších
betónových pingpongových stolov, športového
náradia, organizáciu tréningového worshopu a
organizáciu turnaja.
28 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2913,63 KOLOBEH ŽIVOTA, Prešov, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Straty a nálezy" -
Terapeutický pobyt pre ovdovelých rodičov s deťmi.
Terapeutický pobyt bol úspešne zrealizovaný v
septembri 2022. Pobytu sa zúčastnilo 40 detí a 23
dospelých. Všetci účastníci sa zapájali do aktivít
(skupinové zdieľanie, individuálne zdieľanie,
arteterapeutické aktivity, pobyt v prírode, vo vode),
čím prekonali pasívne prijímanie, museli vynaložiť
úsilie a získali nové vedomosti. Pobyt sa niesol v
téme Straty a nálezy, s myšlienkou hľadania nálezu
a prijatia v ťažkom období straty. Na pobyte bol
vytvorený bezpečný priestor na otváranie a
spracovávanie svojich bolestí prostredníctvom
skupinového zdieľania. Ovdovelí rodičia a deti sa
navzájom spoznali a zdieľali medzi sebou svoje
príbehy, skúsenosti, rady. Vďaka pobytu sa
pozostalí posunuli v procese smútenia, v prijatí
straty. Fin. prostriedky boli použité na úhradu
nákladov spojených s ubytovaním a stravovaním
účastníkov terapeutického pobytu.
29 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2913,63 OZ Tvorivá dielňa, Košice, podporení v grantovom
programe: Na pomoc duši i telu. Príspevok na
projekt: Tvorenie je radosť - radostne tvoríme zo
starého nové. Projekt priniesol účastníkom priestor
na výtvarné a tvorivé sebavyjadrenie a zabezpečil
zmysluplné trávenie voľného času. Zabezpečil
prepojenie teórie a praxe. Vytvoril sa bezpečný
priestor na "vypustenie" obáv, strachov, nervozity,
stresu tvorivou aktivitou. Účastníci získali aj
poznatky k riešeniu konfliktných situácií, kladeniu
otázok, stretli sa s koučovacím prístupom. Fin.
prostriedky boli použité na autorské honoráre a
lektorské náklady,na nákup materiálu (farby, štetce
a pod.), ako aj na zabezpečenie propagácie.
30 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2340 Rada mládeže Prešovského kraja, Prešov,
podporení  v grantovom programe: Na pomoc duši i
telu. Príspevok na projekt: Ako nájsť v duši znova
úsmev. Cieľom projektu bolo pomôcť mladým
ľuďom zvládať záťažové situácie v ich živote,
poskytnúť základné poznatky z oblasti
psychohygieny a oboznámiť mladých ľudí s jej
funkčnými nástrojmi. tematicky na psychohygienu a
vybrané psychologické témy. V rámci projektu sa
podarilo zrealizovať 7 diskusií (a zároveň aj
podcastov) na vybrané pálčivé problémy/ aktuálne
témy, ktoré aktuálne riešia a zaujímajú mladých.
Vďaka spolupráci s Výskumným ústavom detskej
psychológie a patopsychológie, v každej z diskusií
hosťoval expert - odborník na danú tému. Fin.
prostriedky boli použité predovšetkým na autorské
honoráre a personálne náklady, na prenájom
priestorov a na zabezpečenie propagácie.
31 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
1189 Dôstojný život všetkým, n.o., Svidník, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Spojme sa tancom. Cieľom
projektu bolo spojiť ľudí  a podporiť zdravý životný
štýl počas a po pandémii. Merateľným
ukazovateľom bol počet ľudí, ktorí absolvujú hodiny
tanca, ktorý sa stanovali na počet 20. V skutočnosti
sa do projektu zapojilo 21 účastníkov, čím sa
podarilo naplniť merateľný ukazovateľ. Celý projekt
bol nielen príjemným zážitkom, ale aj jedinečnou
príležitosťou na stretávanie sa, zlepšenie si zdravia
a aktívne trávenie voľného času. Finančný dar bol
použitý na lektorovanie, prenájom miestnosti a
inzerciu.
32 f) ochrana ľudských práv 2447 ZEM DETÍ-KOŠICE n.o., Turňa nad Bodvou,
podporení v grantovom programe: Na pomoc duši i
telu. Príspevok na projekt: Aktívny relax. Vďaka
projektu sa deťom rozšírili nové obzory, spoznali
krajinu, cestovali vlakom na nové miesta, zoznámili
sa s novými ľuďmi. Počas realizácie projektu deti
zažili množstvo nových aktivít. V niektorých budú
pokračovať aj po skončení projektu. Fin.
prostriedky boli použité na dopravu a vstupné do
kultúrnych pamiatok, do športovísk či na kúpalisko.
33 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
1290 Naša Matysová o.z., Matysová, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Spoločne sa nadýchnuť.
Projekt bol zameraný na organizovanie
voľnočasových aktivít pre seniorov obce Matysová
formou výletov po Prešovskom kraji s turistickým
výstupom s ohľadom na vek a zdravotný stav
účastníkov. Formou komunikácie udržiavať
vzájomné susedské vzťahy a hlavne minimalizácia
postcovidových syndrómov formou pobytov v
prírode a medzi ľudmi. Podpora imunity a zdravého
životného štýlu. Fin. prostriedky boli použité na
zabezpečenie dopravy, stravovania či nákupu
vstupeniek.
34 f) ochrana ľudských práv 2913,63 Občianske združenie Barlička, Prešov, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Dobehnúť zameškané.
Projekt si dal za cieľ “dobehnúť zameškané” a teda
vynahradiť čas na vzťahy stratené počas
pandémie. To sa podarilo oslavou zmeškaných
jubileív podobe 37 menších rodinných osláv,
viacerých susedských akcií a realizovaním
autobusových výletov mimo zariadenia. Naplnil sa
tak zámer zlepšenia sociálnych služieb, ktoré
obyvatelia Prešova často využívajú pre svojich
rodičov a vo vyššom veku aj pre seba. Fin.
prostriedky boli použité predovšetkým na nákup
cvičebného náradia a organizáciu osláv.
35 f) ochrana ľudských práv 2913,63 Centrum pedagogicko-psychologického
poradenstva a prevencie, Ul.kpt. Nálepku 1057/18,
Trebišov, podporení v grantovom programe: Na
pomoc duši i telu. Príspevok na projekt: Rozvoj
duševnej vyrovnanosti a mäkkých zručností u detí.
Centrum vytvorilo modernú terapeutickúmiestnosť
za účelom skvalitňovania a precizovania včasnej
starostlivosti o deti s dôrazom na inklúziu a terapiu.
Pôvodná miestnosť slúžiaca na prácu s klientom (s
deťmi a rodičmi) sa podarilo prerobiť na príjemné,
bezpečné miesto, kde možno s dieťaťom pracovať
v jeho prirodzenom prostredí v oblasti terapie hrou,
sandplay a sandtray terapie, arteterapie či
pohybovej a rodinnej terapie. Vytvorenie
bezpečného prorodzeného prostredia sme dosiahli
nákupom hravého a arterapeutického materiálu,
ktorý slúži na pozorovanie a diagnostiku dieťaťa.
Vďaka terapeutickej miestnosti je možné efektívne
a moderne pracovať s deťmi a rodičmi v oblasti
pedagogicko-psychologického poradenstva a
prevencie. Fin. prostriedky sa použili predovšetkým
na nákup nábytku, hračiek, či odbornej literatúry.
36 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2911,99 Lesná pedagogika, Hlivištia, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: LESNÝ KÚPEĽ. Pôvodná
hodnota príspevku bola vo výške 2913,63 eur,
žiadateľ nevyčerpal a vrátil Nadácii VSE 1,64 eur
(tieto prostriedky boli následne venované ďalšiemu
subjektu). V rámci projektu organizácia spolu s 20
účastníkmi absolvovali trojdňový ozdravný pobyt v
lesnom prostredí na Morskom oku, ktoré bolo
ideálnym miestom na zlepšenie ich psychického i
fyzického stavu. Na pobytovom lesnom kúpeli sa
zúčastnili zdravotníčky zo 4 slovenských nemocníc,
predovšetkým z oddelení, na ktorých boli a sú
vystavované pri svojej práci mimoriadnej
psychickej, či fyzickej záťaži. Počas pobytu na
Morskom oku sa zoznámili s ozdravnou terapiou
lesný kúpeľ, ktorú sme praktizovali každý deň v
okolitom lese, či na brehu jazera. Na vlastnom tele
spoznali praktiky i pôsobenie aktivít a cvičení lesnej
terapie, vďaka čomu môžu, i za pomoci edukačnej
príručky, po návrate domov pokračovať v lesnom
kúpeli, či prenesení nových poznatkov a skúseností
do svojho bežného života i pracovnej praxe. Fin.
prostriedky boli použité na zabezpečenie
ubytovania, stravovania a lektorské honoráre.
37 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2913,56 OZ Downov syndróm, Bratislava, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Stretneme sa na ranči. Deti si
na farme užili zvieratká, jazdili na koníkoch, starali
sa o ne. Okrem detí zrelaxovali aj rodičia, načerpali
nové sily, odniesli si nové zážitky, skúsenosti a
spomienky. Pobyt bol celkovo psychohygienou pre
deti aj dospelých. Realizované aktiivity: jazda na
koňoch, staranie sa o zvieratká; turistika, zbieranie
húb; dielničky na tému jeseň; grilovačka a zábava v
prírode; workshop o vhodných terapiách pre deti s
DS. Fin. prostriedky boli použité na zabezpečenie
ubytovania pre účastníkov.
38 f) ochrana ľudských práv 2795 OZ V tieni stromov, Michalovce, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Detský lesný klub Radosť.
Ciele projektu boli splnené, podarilo sa vytvoriť
priestor pre detský lesný klub a externú
prírodovednú učebňu. Pri vytváraní priestoru sa
vytvorila aj komunita rodičov a detí, ktorí sa
stretávajú pravidelne na mieste a podieľajú sa
aktívne na prácach spojených s realizáciou
projektu. Hlavne úprava prostredia a výstavba
terasy a príprava zázemia. Fin. prostriedky boli
použité na nákup materiálu pre výstavbu terasy a
detského náradia.
39 e) podpora vzdelávania 2958 PAREZKA N.O., Nižná Myšľa, podporení v
grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Všetci spolu až ku hviezdam.
Projekt organizácia realizovala s cieľom
participácie detí, tínedžerov, rodičov aj pedagógov,
aby sa cez zážitkové učenie a besedy v prostredí s
rodičmi prehĺbil medzi nimi ich vzťah. V
rozhovoroch sa deti dozvedeli o fungovaní a dianí
vesmíru, oddýchli si a načerpali nové inšpirácie pri
rôznych tvorivých aktivitách spojených s touto
témou. Nenásilnou komunikáciou dokázali
pracovať s emóciami detí a ich rodičmi, zvolili
relaxačné aktivity, učenie, rozvoj tvorivosti i
spoločný čas, ktoré posilnili komunitu deti a ich
rodičov. Fin. prostriedky boli použité na nákup
projektoru, projektových plátien a detských kresiel.
40 f) ochrana ľudských práv 2744,4 Spojená škola, Štúrova 231/123, Spišská Stará
Ves, podporení v grantovom programe: Na pomoc
duši i telu. Príspevok na projekt: Oáza duševného
zdravia. V rámci projektu sa v areáli gymnázia
podarilo vybudovať vonkajšiu šachovnicu,
nainštalovať parkové lavičky, zakúpiť exteriérové
spoločenské hry a vysadiť osem stromov. Projekt
vznikov v spolupráci žiakov a učiteľov
dobrovoľnícky, vo voľnom čase. Okrem pozitívneho
dopadu na psychiku a spoločenské správanie sa
žiakov mal projekt veľký pozitívny dopad aj na
doplnenie školského areálu o zeleň a parkové
lavičky, čím vznikla oddychová zóna využívaná
nielen žiakmi školy, ale aj seniormi a rodinami s
deťmi. Fin. prostriedky boli použité predovšetkým
na nákup zámkových dlaždíc, lavičiek,
exteriérových hier, rastlín/stromov.
41 f) ochrana ľudských práv 2744 Autistické centrum Rubikon, n.o, Košice, podporení
v grantovom programe: Na pomoc duši i telu.
Príspevok na projekt: Cesty poznania. Základným
cieľom projektu bola diagnostika osôb s poruchami
autistického spektra, ktorá tvorila odrazový mostík
pre cielenú intervenciu, pozostávajúcu z
individuálneho programu zameraného na rozvoj
schopností a zručností, ktoré sú kvôli diagnóze
autizmu najviac poškodené. V rámci projektu boli
realizované diagnostické vyšetrenia psychológom
pomocou diagnostického nástroja ADOS-2, ďalej
boli vypracované konkrétne intervenčné programy,
ktoré slúžili pedagógom a rodičom ako návody, ako
pracovať s dieťaťom a na rozvoj ktorých oblastí je
potrebné sa zamerať. Pomoc bola poskytnutá aj
rodičom detí s autizmom prostredníctvom
individuálnych konzultácií a organizovaním školení
a besied na vybrané témy. Výsledným prínosom
projektu bolo aj zlepšenie sociálnych a
komunikačných zručností, zníženie prežívanej
úzkosti a stresu, redukcia negatívneho správania,
zlepšenie celkovej kvality života detí s autizmom
ako aj ich rodinných príslušníkov. Fin. prostriedky
boli použité na nákup testových materiálov ADOS-
2.
42 f) ochrana ľudských práv 2913,63 Centrum pre deti a rodiny Veľké Kapušany,
podporení v grantovom programe: Na pomoc duši i
telu. Príspevok na projekt: Pohybom k zdraviu a
radosti. Projekt vytvoril pre deti v areáli CDR
bezpečné prostredie na aktívne trávenie voľného
času v pohybe a na čerstvom vzduchu.
Posilňovanie a cvičenie vonku si obľúbili
predovšetkým starší chlapci, ale nové stroje sa
tešia veľkej obľube i u mladších detí. Deti medzi
sebou vzájomne súťažia, trávia viac času na
čerstvom vzduchu a posilňuje sa ich fyzické a
zároveň aj psychické zdravie. Fin. prostriedky boli
použité na nákup posilňovacích strojov.
43 f) ochrana ľudských práv 2913,63 Naša škola - ZŠ Moskovská, Michalovce,
podporení v grantovom programe: Na pomoc duši i
telu. Príspevok na projekt: SNOEZELEN AKO LIEK
PRE DUŠU I TELO. Zriadenie SNOEZELEN
miestnosti a vytvorenie priestoru pre spoločné
aktivity, vzdelávanie, relaxáciu, regeneráciu aj
oddych boli hlavným cieľom projektu, ktorý sa
podarilo naplniť. Miestnosť pripravovali spoločne,
ako dobrovoľníci, žiaci, učitelia aj rodinní
príslušníci. Fin. prostriedky boli použité na nákup
zariadenia - koberec, závesy, stropné svetlo, led
lampa, projektor, masážne kreslá a ďalšie.
44 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
1500 Materská škola, Bernolákova 19, Prešov,
podporení v grantovom programe: Companius-
Pomáhane spoločne. Príspevok na projekt: Malí
záhradkári. Na školský dvor bolo umiestnených 5
nových vyvýšených záhonov. Pre okrasnú záhradu
zhromažďovali použité pneumatiky z osobných aj
nákladných automobilov, vyčistili ich a deti
vymaľovali ich povrch, tiež vymaľovali vyvýšené
záhony. V rámci projektu sa vytvoril aj pocitový
chodník. Na projekte participovali, deti, rodičia,
pedagogickí a nepedagogickí zamestnanci školy,
ako aj dodávateľ záhonov. Fin. prostriedky boli
použité na nákup vyvýšených záhonov, substrátov,
geotextílie, semien, cibuľovín, obrubníkov,
záhradné náradie, kompostér a pod.
45 e) podpora vzdelávania 2000 Maják nádeje, Košice, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Keď rodina potrebuje pomoc.
V rámci projektu zhotovili 20
minútovýdokumentárny film o rodinách v hmotnej a
sociálnej núdzi, o ich životnej situácií – postavení v
spoločnosti, podmienkach bývania, (ne)možnosti
zamestnania. Priblížili prácu občianskeho
združenia Maják nádeje s rodinami v núdzi, vrátane
foriem pomoci. Cieľom bolo poukázať na krízovú
situáciu rodín v hmotnej a sociálnej núdzi a
predstaviť konkrétne modely pomoci týmtorodinám.
Výsledný film je na profesionálnej úrovni. Fin.
prostriedky boli použité na autorské honoráre a
personálne náklady.
46 e) podpora vzdelávania 800 Obec Viničky, podporení v grantovom programe:
Companius-Pomáhane spoločne. Príspevok na
projekt: Škola po stopách poznania a múdrosti.
Cieľom bolo zakúpenie primeranej nábytkovej série
detských skriniek s farebnou potlačou, pomocou
ktorej by vytvorili pre deti príjemné,estetické
prostredie, ktoré je útulné, farebne zladené,
inšpiračné. Zároveň slúži k  rozvoju duševného
zdravia detí a napomáha rozvíjať výchovu a
vzdelávanie v materskej škole. Cieľom je tiež
minimalizovať adaptačné ťažkosti novoprijatých
detí a podporovať rozvoj komunikačných
schopnosti v jazyku slovenskom, nakoľko je v obci
dvojjazyčné prostredie. Obrázková potlač dvierok,
skríň s lesným a zvieracím motívom pomáha pri
rozvíjaní slovnej zásoby, spisovnejvýslovnosti a
zreteľnosti reči detí, precvičovaní správnej
artikulácie a s prípravou predškolákov na vstup do
základnej školy. Fin. prostriedky boli použité na
nákup nábytku.
47 e) podpora vzdelávania 1500 Súkromná základná škola, Komenského 2, Košice,
podporení v grantovom programe: Companius-
Pomáhane spoločne. Príspevok na projekt: Učíme
pre život: Camera obscura. Projekt bol zameraný
na rozvoj inovatívneho prístupu k vyučovaniu. Na
aplikovanie konštruktivizmu v praxi, rozvoj
efektívneho učenia. Na podporu učenia cez
zážitok, cez vnútornú motiváciu detí učiť sa,
podporu logického a kritického myslenia. Tiež na
podporu lokál patriotizmu, vťahu detí, dospelých v
škole, aj rodičov k miestnym osobnostiam.
Sekundárnym cieľom bolo zdieľať dobré skúsenosti
a postupy s inými školami. Fin. prostriedky boli
použité na nákup fotomateriálu, fotoaparátu,
lektorné a sprievodcovské poplatky a ďalší
spotrebný materiál na zabezpečenie výstavy a
prezentácií.
48 f) ochrana ľudských práv 354 Familiaris, Svit, podporení v grantovom programe:
Companius-Pomáhane spoločne. Príspevok na
projekt: Nie sme iní od iných. Cieľom projektu bolo
pomôcť osobám, hlavne deťom, v nepriaznivej
životnej situácii, ohrozené sociálnym vylúčením a
chudobou. Projekt riešil prácu v teréne,
vzdelávanie i prácu s jednotlivcami a skupinami -
deťmi a mládežou, znevýhodnených uchádzačov o
zamestnanie. Prínosom bolo tiež predchádzanie a
riešenie krízových situácií v rodinách. Zníženie a
zamedzenie sociálno patologických javov v rodine
a škole. Fin. prostriedky boli použité na
zabezpečenie občerstvenia počas organizovaných
stretnutí s cieľovou skupinou.
49 f) ochrana ľudských práv 2000 Bezpečný prístav, Košice, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: K)rok za (k)rokom.
Prostredníctvom projektu zrealizovali tri zážitkové
pohybové semináre pre deti 5 a 6 rocníka na ZŠ,
dva interaktívne edukatívne semináre s
fyzioterapeutkou k problémom pohybového
aparátu, zvyšujúcej sa hmotnosti detí, zdravého
pohybu a správnych pohybových vzorov a 4
diskusné prednášky k zvládaniu izolácie,
problémov v socializácii a komunikácii detí aj
dospelých pocas táborov a teambuildingov. Fin.
prostriedky boli použité na nákup športových
potrieb a odmenu pre fyzioterapeuta.
50 e) podpora vzdelávania 1200 Súkromná základná umelecká škola, Štefánikova
č.1285, Michalovce, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Zlepšenie akustických
podmienok v priestoroch školy. Cieľom projektu
bolo zlepšiť akustické vlastnosti učební hudobného
odboru a v tanečnej sále. Odstánila sa ozvena,
znížila intenzita hluku, zlepšila sa akustika, čo
skvalitnilo vyučujúci proces a uľahčilo prácu
pedagógom i žiakom. Fin. prostriedky sa použili na
nákup akustických panelov, vrátane dopravy, ktoré
boli nainštalované na strop a steny.
51 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
1970 Mlynský náhon, o. z., Košice, podporení v
grantovom programe: Companius-Pomáhane
spoločne. Príspevok na projekt: Mokraďový biotop
v koryte Mlynského náhonu ako zázemie pre
autochtónny ohrozený druh ryby - karasa
zlatistého. Hlavným výstupom a prínosom projektu
bolo vytvorenie aktívnej zóny biologického čistenia
vody v koryte Mlynského náhonu ako zázemia
karasa zlatistého a jeho budúcu introdukciu do toku
Mlynského náhonu, ako ajdobudovanie zázemia
pre chov karasa zlatistého v Botanickej záhrade
UPJŠ. V rámci projektu sa dobudovalo zázemie v
Botanickej záhrade, zrealizovala sa výstavba zóny
a vodných rastlín, vyhotovili sa informačné tabule.
Fin. prostriedky boli použité na nákup štrku,
kameniva, grafického návrhu a konštrukcií
informačných tabúľ, rastlinného materiálu,
geotextílie a pod.
52 e) podpora vzdelávania 1926 Montessori cesta, o.z., Prešov, podporení v
grantovom programe: Companius-Pomáhane
spoločne. Príspevok na projekt: Slepačí úlet-
zárodok sebestačnosti. Projekt umožnil žiakom
SZŠ Leonardo spoznať koncept sebestačnosti v
podobe zriadenia kurína s 5 sliepkami, ktorého
ovládanie jenapojené na solárny ostrovný systém.
Deti sa aktívne zapojili do stavania kurína, užili si
"Slepačí workshop" aj zapájanie solárnej jednotky a
prebrali zodpovednosť za celý projekt tým, že sa
denne starajú o zber vajíčok, kŕmenie a napájanie
sliepok, sledujú nastavenie samo otváracích
dvierok. Priestor okolo kurína je jedným z
najobľúbenejších na našom dvore a preto sa deti
zapojili aj do svojpomocnej výroby sedenia pri
kuríne, kde trávia čas počas prestávok a v
popoludňajších hodinách. Pridanou hodnotou je aj
zlepšovanie finančnej gramotnosti detí, nakoľko
vajíčka 1x za 2 týždne predávajú a zo zisku môžu
ďalej zabezpečovať krmivo a iné potreby pre
sliepky. Fin. prostriedky boli použité predovšetkým
na nákup a zabezpečenie solárneho ostrovného
systému, zariadenia kurína, podstielky a seno,
organizáciu workshopov.
53 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
2000 Obec Hubošovce, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Žijeme zdravo v peknom
svete. Cieľom projektu bolo upraviť altánok na
výučbu v exteriéri fóliami proti vetru a dažďu a
sprístupniť deťom nerušenú výučbu aj v takomto
počasí. Tiež vybaviť altánok mobiliárom, vytvoriť
vyvýšené záhony s lavičkou a lehátkovou zónou,
odpadkové koše na biodpad. Ako aj doplniť
magnetickú a kresliacu tabuľu na nožičkách pre
výučbu v altánku. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na nákup fólií a drevených
kontajnerov.
54 e) podpora vzdelávania 2000 Občianske združenie VEDECKÝ BRLOH,
podporení v grantovom programe: Companius-
Pomáhane spoločne. Príspevok na projekt: Detský
vedecký podcast – netradičná a moderná forma
vyučovania. V rámci podpororeného projektu
vytvorili 3 tématické vedecké prodcasty pre deti a
mládež. Role moderátorov sa zhostili žiaci ZŠ
Nižná brána, Kežmarok a hosťami boli vedci zo
Slovenskej akadémie vied. Podcasty sme pripravili
pre vekovú skupinu 10+, teda pre ich rovesníkov
na prehlbenie a upevnenie učiva. Moderný spôsob
podania učiva má cieľ povzbudiť záujem detí o
vedu ako takú. Fin. prostriedky boli využité
predovšetkým na autorské honoráre, tovary a
služby súvisiace priamo s realizáciou podcastov,
na propagáciu a pobulicitu.
55 e) podpora vzdelávania 2000 Basketbalová akadémia Čaňa, podporení v
grantovom programe: Companius-Pomáhane
spoločne. Príspevok na projekt: Rekonštrukcia
basketbalových košov pre potreby Basketbalovej
akadémie Čaňa. Projekt bol zameraný na výmenu
basketbalových košov v telocvični ZŠ Čaňa, kde
pôsobí Basketbalová akadémia Čaňa, nakoľko
pôvodné konštrukcie košov už nevyhovovali
pravidlám pre účasť v súťažiach (lige), navyše pri
starej konštrukcii nebola možnosť zapojiť do súťaží
deti do 12 rokov. Deti sa už dnes môžu zapojiť do
súťaží pod Slovenskou basketbalovou asociáciou,
okrem toho nové konštrukcie spĺňajú všetky
parametre aj pre medzinárodné súťaže. Fin.
prostriedky boli použité na nákup a
zabezpečenieprofi basketbalových konštrukcií,
dosiek, košov a sieťok.
56 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
2000 Gymnázium, Trebišovská 12, Košice, podporení v
grantovom programe: Companius-Pomáhane
spoločne. Príspevok na projekt: Relaxačná a
vzdelávacia zelená zóna v átriu školy. Cieľom
projektu bolo priniesť viac zelene do školy, dotvoriť
a vylepšiť spoločnú oddychovú a zároveň
vzdelávaciu zónu v betónovom átriu školy pre
všetkých študentov a zamestnancov školy.
Doplnením rastlín, byliniek aj okrasných kríkov sme
zveľadili a spríjemnili prostredie pre študentov a
zamestnancov školy. Vonkajšiu učebňu našej
oddychovej zóny využíva čoraz viac učiteľov a
študentov. Podarilo sa vytvoriť aj vertikálnu zelenú
stenu a obohatiť bylinkovú záhradu, z ktorej si
pripravujú čaje nielen učitelia, ale aj študenti pri
rôznych príležitostiach a akciách na škole. Pri
realizácií projektu využili pomoc učiteľov,
študentov, dobrovoľníkov. Fin. prostriedky boli
využité predovšetkým na nákup pracovného
náradia, náterov a farieb, vyvýšených záhonov,
kvetináčov, sustrátov, rastlín či lavíc na sedenie.
57 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
2000 Obec Litmanová, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Oddychovo-náučná zóna pre
deti v MŠ. Cieľom projektu bolo čo najefektívnejšie
využiť voľný priestor v areáli MŠ vybudovaním
oddychovo-náučnej zóny a preniesť tak kúsok lesa
priamo na školský dvor. Škôlkari sa môžu hravou
formou učiť rozpoznať zvieratá, identifikovať rôzne
druhy drevín, húb a rastlín nachádzajúcich sa v
našich lesoch. Učia sa, ako sa majú správať v lese.
Fin. prostriedky boli použité predovšetkým na
nákup interaktívnych náučných tabúľ (zvieratá,
rastliny, stopy zvierat) a stĺpiky na porovnanie
výšky zvieraťa a doskoku zvieraťa.
58 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
1250 SENIOR CLUB LINE DANCE KOŠICE, podporení
v grantovom programe: Companius-Pomáhane
spoločne. Príspevok na projekt: Seniori mesta
Košice v rytme line dance. Ciele projektu boli
splnené: Tanečný nácvik bol dostupný seniorom
mesta zadarmo a v krásnej tanečnej sále
Kulturparku, ktorý je dostupný v rámci mesta
Košice a blízkeho okolia. Seniori na hodinách
tanečného nácviku sa naučili pravidelne sa
zúčastňovať pohybovej aktivity, nadviazali nové
sociálne kontakty, zároveň im verejné vystúpenia
poskytli osobitný kultúrny zážitok. Fin. prostriedky
boli využité predovšetkým na nákup tanečných
topánok,nákup látok a šitie šiat, nákup ozvučovacej
techniky, prenájom tančiarne.
59 b) podpora a rozvoj športu 2000 Obec Podhorany, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Ochranné odevy pre DHZ
Podhorany. Cieľom projektu bola prevencia
ochrany občanov obce ako aj výchova mládeže k
zručnostiam vytrvalosti a športovým aktivitám.
Súčasťou bolo zakúpenie ochranných odevov pre 4
členov DHZ ako pre ochranu pri zásahoch, tak aj
pri športových aktivitách s deťmi. Deti sa zúčastnili
súťaže Mladých tovarišov, kde obsadili 6 miesto,
Súťaže mladých hasičov v Jarabine - 6 a 7.miesto
a súťaž mladých hasičov v obci Proč - 5 a 6.
miesto. Hasiči sa vďaka zásahovým odevom mohli
zúčastniť taktického cvičenia Protipovodňové
zábrany v obci Haniska a taktického cvičenia
Hasenie v neprístupnom teréne v obci Lipovce. Fin.
prostriedky boli použité na nákup zásahových
odevov, prilieb, obuvi aj rukavíc.
60 e) podpora vzdelávania 1500 Nie sme sami, Prešov, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Učenie a tvorenie so psím
terapeutom. Cieľom projektu bolo sprístupniť a
umožniť deťom s viacnásobným postihnutím
finančne náročnú canisterapiu, pomôcť im v
rozvíjaní pozitívneho vzťahu k ich okoliu, budovaní
dôvery voči okoliu, či v nadväzovaní očného
kontaktu. Fin. prostriedky boli použité na realizáciu
samotných canisterapeutických jednotiek, kreatívny
materiál i tlač letákov a plagátikov.
61 e) podpora vzdelávania 2000 Združenie STROM, Košice, podporení v grantovom
programe: Companius-Pomáhane spoločne.
Príspevok na projekt: Sústredenia Malynár a Matik.
Cieľom projektu bolo zorganizovať dve
matematické sústredenia plné netradičného
programu a hier, ktoré okrem matematických
schopností rozvíjajú aj tímovú spoluprácu a
komunikáciu. Podporiť medzi deťmi záujem o
matematiku a príbuzné odbory a budovať komunitu
odborníkov s uplatnením v praxi. Fin. prostriedky
boli použité na ubytovacie a stravovacie služby
spojené s realizáciou sústredení.
62 f) ochrana ľudských práv 79 Terézia Nagy, podporená v grantovom programe:
Letné tábory s Nadáciou VSE. Príspevok na
úhradu nákladov spojených s účasťou dieťaťa na
detskom letnom tábore.
63 f) ochrana ľudských práv 160 Blanka Slivková, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dvoch detí  na detskom letnom tábore.
64 f) ochrana ľudských práv 80 Zuzana Vojtěchová, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dieťaťa na detskom letnom tábore.
65 f) ochrana ľudských práv 160 Bc. Ivana Staňová, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dvoch detí na detskom letnom tábore.
66 f) ochrana ľudských práv 80 Gabriela Kornhauserová, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dieťaťa na detskom letnom tábore.
67 f) ochrana ľudských práv 72 Františka Rendošová, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dieťaťa na detskom letnom tábore.
68 f) ochrana ľudských práv 80 Ing. Nezvalova Katarina, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dieťaťa na detskom letnom tábore.
69 f) ochrana ľudských práv 60 Monika Žigrayová, podporená v grantovom
programe: Letné tábory s Nadáciou VSE.
Príspevok na úhradu nákladov spojených s
účasťou dieťaťa na detskom letnom tábore.
70 f) ochrana ľudských práv 150 Eva Bucherová, podporená v grantovom programe:
Letné tábory s Nadáciou VSE. Príspevok na
úhradu nákladov spojených s účasťou dvoch detí
na detskom letnom tábore.
71 e) podpora vzdelávania 7200 Technická univerzita v Košiciach, Košice.
Príspevok na projekt žiadateľa: Inovácia výučby z
oblasti elektrických ochrán v študijnom programe
Elektroenergetika. Projekt bol zameraný na
skvalitnenie a inováciu praktickej výučby
predmetov "Elektrické ochrany v ES" a "Systémy
chránenia v ES" pre študijný program
Elektroenergetika. Hlavným cieľom projektu bolo
rozvíjanie praktických a odborných kompetencií
študentov skvalitnením prípravy, vzdelávania a
výchovy študentov v oblasti Elektrických ochrán pre
1. a 2. stupeň štúdia v študijnom programe
Elektroenergetika. Meracie pracoviská boli
navrhnuté a skompletizované pracovníkmi Katedry
elektroenergetiky. Fin. prostriedky boli použité na
laboratórne vybavenie a el. komponenty.
72 e) podpora vzdelávania 1940 Nadácia SPŠE Prešov, Prešov. Príspevok na
projekt žiadateľa: Skvalitnenie merania elektrických
veličín a tímová súťaž. Zakúpením 13 ks meracích
prístrojov DM 9962 SD sa skvalitnil edukačný
proces na praktických cvičeniach odborných
predmetov študijného odboru elektrotechnika so
zameraním na oblasť elektroenergetiky. Fin.
prostriedky boli použité aj na zakúpenie materiálu
potrebného na prípravu sťažných modelov. Žiaci
SPŠE Prešov sa zúčastnili tímovej súťaže určenej
pre žiakov III. a IV. ročníka partnerských škôl VSE.
73 e) podpora vzdelávania 1825,98 Rodičovské združenie pri SOŠ technickej,
Družstevná 1474/19, 066 01 Humenné. Príspevok
na projekt žiadateľa: Inteligentná elektroinštalácia.
Pôvodná hodnota príspevku bola vo výške 1935
eur, žiadateľ nevyčerpal a vrátil Nadácii VSE
109,02 eur (tieto prostriedky boli následne
venované ďalšiemu subjektu). V rámci projektu
vyrobili žiaci súťažné modely do súťaže VSD, a.s.
(téma Odpadové hospodárstvo). Fin. prostriedky sa
použili na nákup potrebné matriálu. Žiaci si počas
prípravy súťažných modelov rozšírili svoje
poznatky v oblasti environmentalistiky - triedenia a
zberu odpadu. Fin. prostriedky sa tiež použili na
nákup učebného kufríka inteligentnej
elektroinštalácie a CNC gravírka. Vďaka tomu sa
vytvorili dve nové pracoviská využívané na
vyučovacích hodinách odborných teoretických
predmetov a odborného výcviku. Súťažné modely a
nové pracoviská poslúžia žiakom odboru mechanik
elektrotechnik ako vynikajúca učebná pomôcka aj v
nasledujúcich školských rokoch.
74 e) podpora vzdelávania 1940 Stredná odborná škola technická, Partizánska 1,
Michalovce. Príspevok na projetk žiadateľa:
Inteligentná elektroinštalácia modernej učebne. V
rámci projektu sa vybavila učebňa inteligentnými
zariadeniami, ktoré zabezpečujú prehľad o učebni
bez neustálej fyzickej kontroly a zabezpečenie
vzájomnej komunikácie medzi inteligentnými
zariadeniami. Cieľom bolo nainštalovať zariadenia
na odhalenie narušenia bezpečnosti alebo iné
nežiaduce situácie v učebni a pred ňou a poskytnúť
ich prostredníctvom notifikácií alebo SMS správ.
Fin. prostriedky boli použité predovšetkým na
zakúpenie a zabezpečenie centrálnej jednotky,
inteligentného zámku, kameru, detektorov pohybu
a ďalšieho príslušentva.
75 e) podpora vzdelávania 1500 Rada akadémia, Košice. Príspevok na projekt
žiadateľa: Cvičné firmy na Obchodnej akadémii,
Watsonova 61, Košice. Projekt podporil činnosť
cvičných firiem (CF) na Obchodnej akadémii (OA) a
organizáciu 18. Medzinárodného veľtrdu CF v
Košiciach. Umožnil účasť CF z OA na
Medzinárodnom veľtrhu v Ostrave a na
celoslovenskom Medzinárodnom veľtrhu CF v
Gbeľanoch pri Žiline. Hlavným prínosom projektu je
opätovné získanie praktických zručností a návykov
žiakov v reálnych priestoroch veľtrhu, s možnosťou
priamej komunikácie s inými CF a návštevníkmi.
Fin. prostriedky boli použité na prípravu veľtrhu
(hlavne prenájom priestorov, propagácia, ceny) ako
aj na zabezpečenie účasti na druhých veľtrhoch
(ubytovanie, strava, cestovné).
76 e) podpora vzdelávania 1500 Stredná odborná škola elektrotechnická, Hlavná
1400/1, Poprad – Matejovce. Príspevok na projekt
žiadateľa: Domový rozvádzač. Cieľom projetku
bolo vytvorenie učebnej pomôcky Domový
rozvádzač  v  3 prevedeniach s možnosťou
kombinácie jednotlivých el. prístrojov. Slúži na
vykonávanie cvičných prác žiakov študijného
odboru mechanik elektrotechnik a elektromechanik
so zameraním na silnoprúdovú techniku. Študenti
podľa pokynov majstra odbornej výchovy
rozmiestňujú a zapájajú  ochranné, istiace a
meracie prvky v rozvádzači s tým, že budú pripájať
k rozvádaču zásuvkové a svetelné obvody s
možnosťou podružného merania. Fin. prostriedky
boli použité na nákup rozvádzačov, potrebných
elektrických zariadení.
77 e) podpora vzdelávania 1500 Stredná odborná škola, Generála Viesta 6 Revúca.
Príspevok na projekt žiadateľa:
ELEKTROTECHNIKA PO NOVOM. Cieľom
projektu bolo zmodernizovať učebne pre výrobu a
osadzovanie plošných spojov, skvalitniť tak ich
výučbu, prepojiť teóriu s praxou, vyhovieť aj
požiadavkám zamestnávateľov, spropagovať
elektrotechnické odbory u žiakov ZŠ a preveriť
formou súťaží záujem žiakov o elektrotechniku
novým spôsobom. Učebne sa využili okrem výučby
aj na zostrojenie "Múdreho koša" určeného na
výučbu separovať odpad na ZŠ. Fin. prostriedky
boli využité na zakúpenie materiálu ako napríklad
testovacie káble, relé moduly, tiež ochranné
okuliare, či mikroskop.
78 e) podpora vzdelávania 1280 Stredná odborná škola automobilová, Moldavská
cesta 2, Košice. Príspevok na projekt žiadateľa:
Modernizácia vybavenia učebne elektrického
merania a pratického vyučovania. Cieľom projektu
bolo modernizovať vybavenie učebne elektrického
merania  a praktického vyučtovania nákupom
elektrických meracích prístrojov a zariadení.
Pomocou nich potom realizovať praktické cvičenia
a merania na teoretickom, ako aj praktickom
vyučovaní simulovaním rôznych reálnych situácií.
Tým sa dosiahlo skvalitnenie a inovovanie
vyučovacieho procesu v elektrotechnických
odboroch, zvýšíla motivácia žiakov a podporilo sa
ich tvorivé myslenie. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na nákup meracích prístrojov a
zariadení.
79 e) podpora vzdelávania 1136 Rinat Usmanov. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
80 e) podpora vzdelávania 1137 Karyny Holyk. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
81 e) podpora vzdelávania 1136 Artem Serhlienko. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
82 e) podpora vzdelávania 1137 Oleksandr Tsyfra. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
83 e) podpora vzdelávania 1136 Darnylo Omelchenko. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
84 e) podpora vzdelávania 1137 Eduard Zhyhan. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
85 e) podpora vzdelávania 1136 Rodion Yehorov. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
86 e) podpora vzdelávania 1137 Alona Plastun. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
87 e) podpora vzdelávania 1136 Alina Zozulia. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
88 e) podpora vzdelávania 1137 Maksym Shyp. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
89 e) podpora vzdelávania 1136 Oleksandr Hudachek. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
90 e) podpora vzdelávania 1137 Danill Skirda. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
91 e) podpora vzdelávania 1136 Vladyslav Yeroshenko. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
92 e) podpora vzdelávania 1137 Maksym Parukh. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
93 e) podpora vzdelávania 1136 Mykola Husiev. Poskytnutie finančného príspevku -
štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
94 e) podpora vzdelávania 1137 Anna Mykhailova. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
95 e) podpora vzdelávania 1136 Maria Puzanova. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
96 e) podpora vzdelávania 1136 Kateryna Turkova. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
97 e) podpora vzdelávania 1136 Oleksandr Zakharov. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
98 e) podpora vzdelávania 1136 Alina Pryhoniuk. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
99 e) podpora vzdelávania 1136 Kateryna Tomash. Poskytnutie finančného
príspevku - štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v
súvislosti s vojenským konfliktom na Ukrajine
pomôcť ukrajinským študentom v ich štúdiu na
Slovensku. Poskytnuté prostriedky bolo možné
použiť predovšetkým na úhradu poplatku za
internát, cestovné, nákup štúdijných materiálov a
pod.
100 e) podpora vzdelávania 1136 Kyrylo Khyzhun. Poskytnutie finančného príspevku
- štipendia. Nadácia VSE sa rozhodla v súvislosti s
vojenským konfliktom na Ukrajine pomôcť
ukrajinským študentom v ich štúdiu na Slovensku.
Poskytnuté prostriedky bolo možné použiť
predovšetkým na úhradu poplatku za internát,
cestovné, nákup štúdijných materiálov a pod.
101 f) ochrana ľudských práv 25000 Spoločnosť priateľov detí z detských domovov
Úsmev ako dar, Bratislava. Príspevok na projekt
žiadateľa: Susedská pomoc Ukrajine. Projekt bol
zameraný na dlhodobú integráciu 5 utečeneckých
rodín z Ukrajiny formou odborného sprevádzania
multidisciplinárnym tímom sociálneho pracovníka a
psychológa, zabezpečením kontaktu s blízkymi na
Ukrajine, naplnením ich materiálnych potrieb a
poskytnutím ďalších služieb pre uľahčenie
adaptácie a integrácie. Fin. prostriedky boli použité
predovšetkým na mzdy soc. pracovníka ako aj na
zabezpečenie bývania pre rodiny.
102 c) poskytovanie sociálnej
pomoci
5000 Drahuška a my..., Bratislava. Príspevok na projekt
žiadateľa: Drahuškovo ... pomôžme si navzájom.
Realizáciou projektu sa podarilo zlepšIť životné
podmienky obyvateľov Drahuškova, ako i
pracovných a životných podmienok zamestnancov
z detských domovov. Revitalizácia relaxačno -
oddychovej zóny prispela k zlepšeniu kvality
niektorých terapeutických postupov, hlavne ergo
terapie a animoterapie, čo je výrazným prínosom
projektu. Veľmi prospešnou sa javí i rekonštrukcia
hodpodárskej časti, ktorá prispela k zvýšeniu
bezpečnosti areálu. Fin. prostriedky boli použité na
nákup nábytku, čistiacich potrieb, žalúzií, umelej
trávy, vankúšov, paplónov a pod.
103 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
15000 Nadácia Ekopolis, Banská Bystrica. Príspevok na
projekt žiadateľa: Projekt spolupráce Nadácie
EKOPOLIS a Nadácie VSE. Projekt podporil
program Sadíme budúcnosť, vďaka ktorému sa
podporilo 30 komunitných projektov výsadieb
drevín v otvorenej, človekom ovplyvnenej krajine
mimo les naprieč celým  Slovenskom. Zástupcovia
žiadateľa sa mnohých výsadieb osobne zúčastnili,
natočili propagačné videá a ďalšiu sprievodnú
dokumentáciu. Tiež poskytovali poradenstvo pre
žiadateľov o granty, pripravovali grantové zmluvy,
kontrolovali záverečné správy, ale organizovali sme
aj osvetové webináre, podujatia a konferencie na
podporu výsadieb stromov. Fin. prostriedky boli
použité na organizačné zabezpečnie, komunikačné
aktivity a cestovné náklady zástupcov žiadateľa.
104 e) podpora vzdelávania 5000 Ipečko, Bratislava. Príspevok na projekt žiadateľa:
Online terénna práca na sociálnych sieťach.
Cieľom projektu bolo mapovať sociálne siete a
streamovacie platformy, vyhľadávať ohrozené
skupiny mladých ľudí, vytvárať v online prostredí
pomáhajúci obsah a intervenovať v uzatvorených
skupinách na sociálnych sieťach. Ciele boli
naplnené prostredníctvom tímu psychológov a ich
online terénnej práce. Fin. prostriedky boli použité
na výrobu platátov, letákov, bannerov.
105 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
2500 Viera - Láska - Nádej, o.z., Prešov. Príspevok na
projekt žiadateľa: Inovácie pre všetkých. Projekt bol
zameraný na podporu a zlepšenie funkcií a
využívania zmyslových systémov detských klientov
v DSS zariadení. Vytvorilo sa nové podnetné
prostredie, kde deti pomocou inovatívnych
pomôcok rozširujú svoje zmysly. podporujú svoju
zvedavosť a rozvíjajú svoje schopnosti. Fin.
prostriedky sa použili na nákup pomôcok (napr.
bublinkový valec a zrkadlá, lopty, hudobné
nástroje, relaxačné lôžko s reproduktormi a
projektorom) do miestnosti Senzorickej integrácie v
novovybudovanom rehabilitačnom centre Svetielko
v Prešove.
106 e) podpora vzdelávania 5000 ZO ECHOZ pri VSE, a.s., Košice. Príspevok na
projekt žiadateľa: Inovatívny prístup k vzdelávaniu
I. Cieľom projektu bolo zabezpečiť špecifický
vzdelávací program pre členov združenia,
rozvíjajúci ich mäkké zručnosti, a to modernými a
kreatívnymi spôsobmi vzdelávania. Fin. prostriedky
boli použité na realizáciu vzdelávacej aktivity,
vrátane štúdijných materiálov.
107 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
5000 Správa Národného parku Slovenský raj so sídlom v
Spišskej Novej Vsi. Príspevok na projekt žiadateľa:
Záchrana a obnova najvzácnejších lúk na celom
svete - Kopaneckých lúk. Hlavným cieľom projektu
bolo zvýšenie biodiverzity  a obnova Kopaneckých
lúk v katastrálnom území obce Vernár v Národnom
parku Slovenský raj.  Zachovanie a zvýšenie
druhovo najbohatších lúk na svete, zachovanie
krajinného rázu krajiny, zlepšenie stavu biotopov
európskeho a národného významu a zvýšenie
osvety a povedomia o druhovo najbohatších
lúkach. Fin. prostriedky boli použité na
zabezpečenie ubytovania pre koscov, stanové
prístrešky a zabezpečenie kosenia krovinorezom.
108 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
8100 MAKO SK, Prešov. Príspevok na projekt žiadateľa:
Mám o koliesko viac. Cieľom projektu bolo priniesť
systémovú zmenu osobám, ktoré sú spôsobilé
využívať elektrický vozík, ale ktorým však v drvivej
väčšine nedovoľuje ich finančná situácia uhradiť
doplatky za túto pomôcku a tak ostávajú bez
možnosti pokračovať v aktívnom živote, čo sa
odráža aj na ich psychickom zdraví. Fin.
prostriedky boli použité na nákup 3 ks pomôcok,
ktoré reálne využijú pri procese testovania 9ti
vozičkári počas roka.
109 g) ochrana a tvorba životného
prostredia
5630 OZ Požičaná planéta pre školy, Nitra. Príspevok na
projekt žiadateľa: POŽIČANÁ PLANÉTA I.
Odcudzenie - 100 škôl, Nadácia VSE. Vďaka
projektu bolo bezplatne dodaných 100 setov pre
výučbu environmentálnej výchovy na 100
vybraných základných školách v regiónoch
východného Slovenska. Fin. prostriedky boli
využité na zabezpečenie 100 setov a poštovné.
110 f) ochrana ľudských práv 855 Autistické centrum Rubikon, n. o., Košice.
Príspevok na projekt žiadateľa: Cesty poznania.
Základným cieľom projektu bola diagnostika osôb s
autizmom pomocou testovacieho nástroja ADOS-2,
vytvorenie intervenčných programov, zameraných
na rozvoj schopností, zručností a oblastí, ktoré sú
kvôli diagnóze autizmu najviac poškodené, a
následná rediagnostika použitím nástroja ADOS-2,
na zistenie efektivity intervenčných programov.
Výsledkom bolo zlepšenie sociálnych a
komunikačných zručností osôb s autizmom,
redukcia prežívanej úzkosti a stresu a tým aj
zlepšenie celkovej kvality života. Fin. prostriedky
boli použité na nákup testovacieho materiálu ADOS
-2.
111 a) ochrana a podpora zdravia,
prevencia, liečba, resocializácia
drogovo závislých v oblasti
zdravotníctva a sociálnych
služieb
5311,83 Svetielko nádeje, Banská Bystrica. Príspevok na
projekt žiadateľa: Poskytovanie Prepravnej služby
a preplácanie doplatkov za lieky. Projekt bol určený
na financovanie prepravnej služby a preplácanie
doplatkov za lieky a výživové doplnky. Za obdobie
október 2022 sa v rámci prepravnej služby
najazdilo 17 921 km a uskutočnilo 87 prepráv.
Prepravnú službu rozšírili o využívanie celkovo 5
motorových vozidiel a okrem dvoch stabilných
šoférov, využili ďaľších 5 dohodárov. Službu
využilo 26 detí a k tomu naviazané sprevádzajúce
osoby.  Len za október uhradili doplatky za lieky vo
výške 2 642,63 EUR, vrátane doplatkov pacientov
hospicu. Fin. prostriedky boli použité na doplatky
na lieky, ako aj na nákup pohonných hmôt.
112 e) podpora vzdelávania 7000 Slnečná jeseň, Košice. Príspevok na projekt
žiadateľa: Každý vie byť užitočný. Cieľom projektu
bola realizácia projektov neformálneho vzdelávania
pre žiakov základných škôl v meste Košice,
prípadne elektronicky alebo online aj pre žiakov v
ďalších mestách Slovenska, žiaci pripravili aj
kultúrno zábavné podujatia pre MČ Košice Západ a
pre kluby seniorov. Pretože žiaci majú rôzne
zdravotné problémy a s tým súvisiace obmedzenia,
škola potrebovala interaktívne tabule, aby sa žiaci
neskôr mohli zapojiť do bežného života. Fin.
prostriedky boli použité predovšetkým na nákup
interaktívnych setov pre Spojenú školu Opatovská
cesta, Košice.
113 f) ochrana ľudských práv 142,6 Spoločnosť priateľov detí z detských domovov
Úsmev ako dar, Bratislava. Príspevok na projekt
žiadateľa: Dostupné sociálne nájomné bývanie pre
ďalšie dve ohrozené rodiny. Príspevok v celkovej
hodnote 1000 eur bol financovaný z časti z
prijatého podielu zaplatenej dane v roku 2021
(142,60 eur) a z časti z prijatého podielu zaplatenej
dane v roku 2022 (857,40 eur). Fin. prostriedky boli
použité na nákup elektrospotrebičov, ktoré boli
nevyhnutné pre dokončenie a odovzdanie do
užívania 4 bytových jednotiek pre ohrozené rodiny
s maloletými deťmi.
Spolu: 369351,92
Výrok auditora:
Prílohy:
Vydáva Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky podľa zákona č. 200/2011 Z. z. o Obchodnom vestníku
a o zmene a doplnení niektorých zákonov na svojom webovom sídle: www.justice.gov.sk
1