NÁVRH KONEČNÉHO ROZVRHU VÝŤAŽKU PRE NEZABEZPEČENÝCH VERITEĽOV (zostavený podľa § 167u zák. č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení ďalších zákonov v znení neskorších predpisov) Dlžník: Beáta Hlozáková, nar. 11.11.1978, trvale bytom mestom Martin, 036 01 Martin Správca: Insolvency services, k.s., správca so sídlom kancelárie Radlinského 1730, 026 01 Dolný Kubín zapísaný v zozname správcov vedenom Ministerstvom spravodlivosti SR pod č. S1856 Zn. správcovského spisu: 7OdK/50/2019 S1856 Zn. súdneho spisu: 7OdK/50/2019 Dátum vyhotovenia: 27.09.2021 VŠEOBECNÁ ČASŤ NÁVRHU ROZVRHU VÝŤAŽKU VŠEOBECNEJ PODSTATY I.I Úvodné ustanovenia Uznesením, ktoré vydal Okresný súd Žilina dňa 13.02.2019, sp. zn. 7OdK/50/2019 zverejneným v Obchodnom vestníku č. 35/2019 zo dňa 19.02.2019, súd vyhlásil konkurz na majetok dlžníka Beáta Hlozáková, nar. 11.11.1978, trvale bytom mestom Martin, 036 01 Martin (ďalej len ,,Dlžník'') a do funkcie správcu bola ustanovená Insolvency services, k.s., so sídlom správcovskej kancelárie Radlinského 1730, 02601 Dolný Kubín, správca zapísaný v zozname správcov vedenom Ministerstvom spravodlivosti SR pod č. S1856 (ďalej len ,,Správca''). Podľa § 167u ods. 1 zákona č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZKR“): „Správca bez zbytočného odkladu po speňažení konkurznej podstaty a ukončení všetkých sporov, ktorými môže byť rozvrh výťažku dotknutý, najskôr však 60 dní od vyhlásenia konkurzu, pripraví rozvrh výťažku. Zámer zostaviť rozvrh správca oznámi v Obchodnom vestníku.“ Podľa § 167u ods. 2 ZKR: „Z výťažku najprv odpočíta náklady konkurzu, potom prípadnú nepostihnuteľnú hodnotu obydlia, potom pomerne uhradí prihlásené pohľadávky detí dlžníka na výživné a zostatok pomerne rozdelí medzi všetkých prihlásených veriteľov podľa výšky ich zistených pohľadávok. Náklady uspokojenia nesie každý veriteľ sám.“ Podľa § 167u ods. 3 ZKR: „Plnenia, pri ktorých sa správcovi nepodarí zistiť bankový účet alebo adresu veriteľa ani do troch mesiacov od zostavenia rozvrhu výťažku, pripadnú štátu. Tieto plnenia správca poukáže na účet súdu, ktorý vyhlásil konkurz.“ Podľa § 167u ods. 4 ZKR: „Správca zodpovedá veriteľom za škodu, ktorú im spôsobí tým, že rozvrh výťažku bol realizovaný v rozpore s pravidlami ustanovenými týmto zákonom, ibaže preukáže, že postupoval s odbornou starostlivosťou.“ Podľa § 167t ods. 1 ZKR: „Nákladmi konkurzu sú a uspokojujú sa z výťažku určeného na uspokojenie nezabezpečených veriteľov v tomto poradí: a)odmena správcu a náklady speňaženia a rozvrhu výťažku, b)nevyhnutné výdavky správcu spojené s vedením konkurzu, c)náklady spojené so správou majetku podliehajúceho konkurzu, d)preddavok na trovy znaleckého posudku, e)úhrada nákladov šetrení vykonaných správcom na podnet veriteľa v sume schválenej zástupcom veriteľov alebo schôdzou veriteľov.“ Podľa § 167t ods. 2 ZKR: „Správca zodpovedá veriteľom prihlásenej pohľadávky za škodu spôsobenú neúčelne, nehospodárne alebo nedôvodne vynaloženými nákladmi.“ Podľa § 49 Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 665/2005 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Vyhláška“) : „Rozvrh výťažku obsahuje všeobecnú časť a rozvrhovú časť. Všeobecná časť rozvrhu výťažku obsahuje opis doterajšieho priebehu konkurzu, najmä opis skutočností, ktoré sú dôležité pre tých, ktorí budú rozvrh výťažku schvaľovať.“ I.II Opis doterajšieho priebehu konkurzu A. Dňa 20.02.2019 bol zverejnením Uznesenia Okresného súdu Žilina zo dňa 13.02.2019, sp. zn. 7OdK/50/2019 v Obchodnom vestníku SR vyhlásený na majetok Dlžníka konkurz a do funkcie správcu bol ustanovený Správca. B. Počas základnej 45 dňovej lehoty na prihlasovanie pohľadávok veriteľov Dlžníka podľa § 167l ods. 3 ZKR, boli do kancelárie Správcu doručené nasledujúce prihlášky veriteľov Dlžníka.
Po uplynutí základnej lehoty na prihlasovanie pohľadávok veriteľov Dlžníka neboli do kancelárie Správcu doručené žiadne prihlášky nezabezpečených veriteľov Dlžníka. Všetky doručené prihlášky pohľadávok spĺňali základné náležitosti prihlášky v zmysle § 29 ZKR, a preto ich Správca v zmysle § 31 ods. 1 ZKR zapísal do zoznamu pohľadávok. Pre úplnosť Správca dodáva, že žiadna z prihlásených pohľadávok nebola v zmysle § 167l ods. 5 ZKR popretá iným veriteľom a preto sa všetky prihlásené pohľadávky v zmysle § 32 ods. 16 ZKR považujú v celom rozsahu za zistené. Ku dňu zostavenia tohto konečného rozvrhu výťažku je celková suma prihlásených a zistených nezabezpečených pohľadávok v konkurze Dlžníka vo výške 2.613,93 Eur. C. SÚPIS MAJETKU PODSTÁT A JEHO SPEŇAŽENIE Správca v súlade s ust. § 166i ods. 1 ZKR s odbornou starostlivosťou preskúmal pomery Dlžníka, pričom pri vykonávaní týchto šetrení vychádzal najmä zo zoznamu majetku tvoriaceho prílohu návrhu na vyhlásenie konkurzu, zoznamu veriteľov, informácií poskytnutých Dlžníkom na úvodnom stretnutí a tiež zo súčinností poskytnutých tretími osobami. Správca rovnako vykonal aj ďalšie časovo nenáročné šetrenia, ktoré bolo možné zabezpečiť s nepatrnými nákladmi. Zo Správcom vykonaných šetrení, bolo zistené, že Dlžník bol ku dňu vyhlásenia konkurzu vlastníkom majetku, ktorý v zmysle § 167h ZKR podlieha konkurzu. Správca následne vyhotovil súpis majetku patriaceho do všeobecnej podstaty Dlžníka, ktorej súpis bol tvorený nižšie uvedenými súpisovými zložkami majetku, tak ako bol zverejnený v Obchodnom vestníku SR č. 36/2020 zo dňa 21.02.2020. Byt/ nebytový priestor:
(ďalej len „Nehnuteľnosť“). Správca uvádza, že dňa 22.02.2021 bola do kancelárie Správcu doručená zo strany oprávnenej osoby podľa § 167r ZKR Žiadosť o vykúpenie obydlia zo dňa 18.02.2021, ktorou si oprávnená osoba uplatnila nárok na vykúpenie Nehnuteľnosti z konkurznej podstaty Dlžníka za cenu stanovenú znaleckým posudkom. Hodnota Nehnuteľnosti vo vlastníctve Dlžníka bola znaleckým posudkom stanovená na sumu vo výške 20.218,01 Eur. Správca pre úplnosť dodáva, že Dlžník si v Návrhu na vyhlásenie konkurzu k Nehnuteľnosti uplatnil podľa § 166d nepostihnuteľnú hodnotu obydlia, ktorá v zmysle Nariadenia vlády č. 45/2017 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov predstavuje sumu vo výške 10.000,- Eur a zároveň ktorá bola so súhlasom Dlžníka započítaná na úhradu kúpnej ceny za Nehnuteľnosť. II. ROZVRHOVÁ ČASŤ NÁVRHU ROZVRHU VÝŤAŽKU VŠEOBECNEJ PODSTATY
Nižšie uvedený prehľad obsahuje opis príslušných súpisových zložiek majetku tvoriacich všeobecnú podstatu Dlžníka s priradením výťažku pripadajúceho na jednotlivé zložky speňaženého majetku: Všeobecná podstata – príjmy zo speňaženia: Opis veci/práva/inej majetkovej hodnoty: Byt/ nebytový priestor:
Správca konštatuje, že boli úspešne vymožené všetky súpisové zložky majetku tvoriace všeobecnú podstatu Dlžníka a z vymoženia tejto všeobecnej podstaty bol dosiahnutý výťažok spolu vo výške 20.218,01 Eur.
Celkovo vznikli ku dňu vyhotovenia tohto návrhu rozvrhu výťažku náklady konkurzu zaťažujúce všeobecnú podstatu vo výške 3.690,22 Eur. K výpočtu odmeny Správcu Pri výpočte odmeny Správcu zo speňaženia boli aplikované tieto právne normy: Podľa § 13 ods. 1 Vyhlášky „za výkon funkcie po konaní prvej schôdze veriteľov patrí správcovi odmena určená ako percento z výťažku, ktoré ustanovuje táto vyhláška (ďalej len "odmena z výťažku"). Za speňaženie majetku podliehajúceho konkurzu pred konaním prvej schôdze veriteľov nárok na odmenu z výťažku nemá žiaden správca.“ Podľa § 13 ods. 2 Vyhlášky „Výťažkom na účely určenia odmeny z výťažku sa rozumie suma peňažných prostriedkov v eurách priradená k dotknutej súpisovej zložke majetku ako výťažok zo speňaženia majetku podliehajúceho konkurzu podľa zásad ustanovených zákonom (§ 91 ods. 4 zákona) znížená o sumu nákladov speňaženia všeobecnej a oddelenej podstaty okrem nákladov, ktoré schválil príslušný orgán (§ 82 zákona).“ Podľa § 20 ods. 1 Vyhlášky „Za speňaženie hnuteľnej veci alebo nehnuteľnosti, vrátane bytu alebo nebytového priestoru, alebo viacerých hnuteľných vecí zapísaných do súpisu jednou položkou (jednou súpisovou zložkou majetku) patrí správcovi odmena z výťažku takto: a) zo sumy výťažku do 30 eur 16 %, b) zo sumy výťažku nad 30 eur 15 %, c) zo sumy výťažku nad 330 eur 14 %, d) zo sumy výťažku nad 3 330 eur 13 %, e) zo sumy výťažku nad 33 330 eur 12 %, f) zo sumy výťažku nad 333 330 eur 3 %, g)zo sumy výťažku nad 3 333 330 eur 1 %. Správca ku dňu vzniku nároku na odmenu je platiteľom DPH, preto sa odmena zo speňaženia zvyšuje o túto daň. V zmysle vyššie uvedeného má Správca nárok na odmenu zo speňažovania majetku podliehajúceho konkurzu vo výške 3.198,22 Eur s DPH. K výpočtu súdneho poplatku za konkurzné konanie Podľa § 8 ods. 3 zákona č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov (ďalej len „ZoSP“) „Poplatok za konkurzné konanie podľa osobitného predpisu3f) je splatný v deň rozvrhu výťažku, z ktorého sa vypočítal; zahrnie sa ako pohľadávka proti podstate do rozvrhu výťažku, z ktorého sa vypočítal.“ Podľa § 7 ods. 11 ZoSP „základ poplatku sa zaokrúhľuje na celé eurá nadol“ Podľa § 7a ZoSP „Vypočítaný poplatok sa zaokrúhli s presnosťou na eurocenty tak, že ak suma prevyšujúca celé číslo je
Podľa položky 4 písm. d) prílohy k ZoSP – Sadzobníka súdnych poplatkov – za konkurzné konanie podľa osobitného predpisu 0,2 % z výťažku zahrnutého do čiastkového rozvrhu výťažku zo všeobecnej podstaty, najviac 3 319 eur; poplatok sa však neplatí z výťažku , ktorý bol zaradený do všeobecnej podstaty z oddelenej podstaty, pokiaľ už bol aspoň raz predmetom rozvrhu 0,2 z výťažku zahrnutého do konečného rozvrhu výťažku zo všeobecnej podstaty, najviac 3 319 eur; poplatok sa platí len zo zvyšného výťažku zahrnutého do konečného rozvrhu výťažku; poplatok sa však neplatí z výťažku, ktorý bol zaradený do všeobecnej podstaty z oddelenej podstaty, pokiaľ už bol aspoň raz predmetom rozvrhu; 0,2 % z výťažku zahrnutého do rozvrhu výťažku z oddelenej podstaty, najviac 3 319 eur; poplatok sa však neplatí z výťažku, ktorý bol zaradený do oddelenej podstaty z inej oddelenej podstaty, pokiaľ už bol aspoň raz predmetom rozvrhu. S poukazom na citované zákonné znenie Správca vypočítal súdny poplatok za konkurzné konanie pre všeobecnú podstatu ako sumu výťažku zahrnutého do tohto rozvrhu po zaokrúhlení na celé eurá nadol (20.218,01 eur = 20.218,- eur) násobenú koeficientom 0,2 % = 40,- EUR (po zaokrúhlení na pol eura nadol).
Z vyššie uvedeného vyplýva, že v konkurze Dlžníka boli všetky prihlásené a zistené pohľadávky veriteľov Dlžníka uspokojené v rozsahu 100 % a po ich uspokojení zostal v konkurznej podstate majetok, a to finančné prostriedky vo výške 3.913,86 Eur. Tieto finančné prostriedky Správca po zrušení konkurzu bez zbytočného odkladu vydá v zmysle § 167v ods. 4 ZKR Dlžníkovi. Podľa § 167v ods. 4 ZKR „Zrušením konkurzu zaniká funkcia správcu a zástupcu veriteľov. Zanikajú tiež účinky podľa § 167b ods. 1, § 167c ods. 2 a 3 a § 167d. Platnosť a účinnosť úkonov vykonávaných počas konkurzu tým nie je dotknutá. Ak má správca majetok alebo dokumentáciu patriacu dlžníkovi, po zrušení konkurzu ich bez zbytočného odkladu vráti dlžníkovi, prípadne niektorému z dedičov dlžníka.“ Insolvency services, k.s., správca |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||