Obchodný vestník 190/2021 Verejné súťaže Deň vydania: 04.10.2021
S000019
Vyhlasovateľ súťaže
Obchodné meno/Názov: Poľnonákup TATRY, a.s.
Sídlo: Slavkovská 36, 060 01 Kežmarok
IČO: 36 447 927
Podľa: podľa Obchodného zákonníka
Zverejňuje:

PK-7-21_Predaj pšenice potravinárskej silo PÚCHOV

obchodná verejná súťaž

 (tovary)

Oznámenie o vyhlásení obchodnej verejnej súťaže

 

Kežmarok, september 2021

podľa § 281 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov

 

                                                                                                              Ing. Jaromír Smítka v.r. – poverená osoba

                                                                                                                  k realizácii obchodnej verejnej súťaže

evidované pod č. PK-7/2021

                                                                                    Mgr. Marek Juro v.r. - predseda predstavenstva

                                                                                                             

Časť I.

Všeobecné informácie

 

1. Identifikácia vyhlasovateľa

1.1.Názov organizácie:                   Poľnonákup TATRY, a.s.

IČO:                                              36 447 927

Sídlo organizácie:              Slavkovská 36, 060 01 Kežmarok 

V zastúpení štatutárneho zástupcu :  Mgr. Marek Juro - predseda predstavenstva

1.2. Kontakty určené vyhlasovateľom pre styk so záujemcami a navrhovateľmi:

Adresa:

Hrabičov 126

966 78 Hrabičov

Kontaktná osoba: Ing. Jaromír Smítka

Telefón: 0907871152, email  jaromir.smitka@gmail.com

2. Stručný opis

2.1. Cieľom obchodnej verejnej súťaže ( ďalej tiež OVS) je zabezpečiť výber najvhodnejšej definitívnej ponuky na uzavretie kúpnej zmluvy, odpredaj pšenice potravinárskej, úroda 2019, v množstve 5 008,54 ton.

 

3. Predmet zákazky

por.č.

kód CPV

Názov predmetu zákazky

počet častí

 

Dodávky

1

03211100-4

60000000-8

PK-7-21_PREDAJ PŠENICE POTRAVINÁRSKEJ SILO PÚCHOV

1

Jednorazový predaj tovaru

z miesta určenia

3.1. Podrobné vymedzenie predmetu zákazky

Činnosť: Uskutočnenie zámeny Hmotných rezerv na účet SŠHR - vyskladnenie

Druh Hmotných rezerv: Pšenica potravinárska, úroda 2019

Množstvo: 5 008,54 ton

Balenie: Voľne ložené

Tolerancia množstva: ±0,2 %

Akosť: v súlade s STN 46 1100-2/Nariadením komisie EU 742/2010

Miesto uloženia: Obilné silo Púchov

Dodacia podmienka: EX WORKS podľa INCOTERMS 2020 od skladovateľa PN Tatry, a. s. Obilné silo Púchov

3.2. Technické požiadavky

3.2.1. Navrhovateľ odoberie tovar vlastnými silami z miesta uskladnenia Obilné silo Horné Kočkovce Púchov, Trenčianska 4398, 020 01 Púchov.

4. Komplexnosť dodávky

4.1. Navrhovateľ predloží ponuku na celý predmet zákazky.

5. Zmluva

5.1. Výsledkom obchodnej verejnej súťaže bude kúpna zmluva (ďalej len zmluva)

6. Miesto a lehota vyskladnenia tovaru

6.1. Miesto  uskladnenia predmetu zákazky: Poľnonákup TATRY, a.s., Slavkovská 36, 060 01 Kežmarok, obilné silo Púchov

6.2. Plánovaná lehota vyskladnenia tovaru ako celku: do 15.12.2021

7. Oprávnený navrhovateľ

7.1. Oprávneným navrhovateľom je fyzická osoba, právnická osoba alebo skupina takýchto osôb ktorá predložila ponuku.

8. Podmienky súťaže

8.1. Navrhovateľ môže predložiť iba jednu ponuku. Navrhovateľ  nemôže byť súčasne členom skupiny, ktorá predkladá ponuku. Vyhlasovateľ vylúči ponuku, ktorá je v rozpore s týmto ustanovením. 

8.2. Doklady a dokumenty požadované v tomto oznámení o vyhlásení OVS, musia byť vyhotovené v listinnej  a kópia v elektronickej forme. Dokumenty predkladané v ponuke listinnou formou musia byť fyzicky podpísané a opečiatkované ak sa pečiatka používa oprávnenou osobou (-ami). Poprípade splnomocnenou osobou, v takom prípade musí byť súčasťou ponuky splnomocnenie uvedenej osoby podpísané splnomocniteľom aj splnomocnencom. Splnomocnenie nie je potrebné overovať.   

8.3. Navrhovateľ vyhotoví kópiu z pripravenej kompletnej listinnej ponuky, už podpísanej, oskenovaním do formátu pdf., poprípade ponuku zloží zo súborov ponuky, kde na miesto podpisov uvedie meno a priezvisko oprávnenej osoby a formulár cenová ponuka podpíše kvalifikovaným elektronickým podpisom tak, aby bol editovateľný v pdf. formáte. Kvalifikovaný elektronický podpis ( KEP) musí byť vyhotovený v lehote na predkladanie ponúk podľa bodu 15.1. Vyhlasovateľ bude akceptovať formu elektronického podpisu na ktorej bude časová pečiatka u navrhovateľov so sídlom mimo Slovenskej republiky a dokument bude editovateľný v pdf. formáte.

8.4. Všetky formuláre, ktoré sú súčasťou oznámenia o vyhlásení OVS sú povinné a nie je možné ich zamieňať.

9. Variantné riešenie

9.1. Variantné riešenie sa neumožňuje.

10. Platnosť ponuky

10.1. Ponuky zostávajú platné počas lehoty viazanosti ponúk do 15.12.2021

11. Náklady na ponuku

11.1. Všetky výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša navrhovateľ bez finančného nároku voči vyhlasovateľovi.

11.2. Ponuky v listinnej forme doručené na adresu uvedenú v bode 14.1.2. a predložené v lehote na predkladanie ponúk sa navrhovateľom nevracajú. Zostávajú ako súčasť dokumentácie o obchodnej verejnej súťaži. Obálky s ponukami doručenými po lehote na predkladanie ponúk budú vrátené.

11.3. Navrhovatelia zodpovedajú za pozorné preštudovanie Oznámenia vrátane všetkých doplnení, ktoré môžu byť vydané počas lehoty na predkladanie súťažných návrhov. V prípade, že navrhovateľ uspeje, nebudú sa brať do úvahy žiadne nároky na zmenu/úpravu ceny navrhovateľa vyplývajúce z chýb alebo opomenutí povinností navrhovateľa.

11.4. Predložením svojich súťažných návrhov sa navrhovatelia pokladajú za oboznámených so všetkými relevantnými zákonmi a predpismi v Slovenskej republike, ktoré akýmkoľvek spôsobom môžu ovplyvňovať alebo platia pre operácie a činnosti obsiahnuté v Oznámení a následne v kúpnej zmluve.

 

Časť II.

Príprava ponuky

12. Jazyk ponuky  

12.1 Celá ponuka, tiež doklady a dokumenty v nej predložené musia byť vyhotovené v slovenskom (štátnom) jazyku, vyhlasovateľ umožňuje predložiť ponuku aj v českom jazyku.

12.2. Ak ponuku predkladá navrhovateľ v inom jazyku ako je uvedené v ods. 12.1., musí predložiť doklady v tejto OVS v pôvodnom jazyku a súčasne doložené prekladom do štátneho jazyka. V prípade zistenia rozdielov v obsahu predložených dokladov je rozhodujúci preklad do štátneho jazyka.

13. Obsah ponuky

Ponuka musí byť predložená navrhovateľom v listinnej forme, vhodným spôsobom zabezpečená proti výmene listov v ponuke a obsahuje nasledujúce doklady a dokumenty:

13.1. Identifikačné údaje navrhovateľa (v prípade skupiny za každého člena skupiny) – formulár 13-1

13.2. Čestné vyhlásenia navrhovateľa: - formulár 13-2

13.2.1. že rozumel a súhlasí so všetkými podmienkami predmetnej OVS, ktoré sú uvedené v tomto oznámení

13.2.2. pravdivosti a úplnosti všetkých dokladov a údajov uvedených v ponuke

13.2.3. predložení iba jednej ponuky (ak navrhovateľ nevypracoval ponuku sám, uvedie v ponuke osobu, ktorej služby alebo podklady pri jej vypracovaní využil v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu, sídlo alebo miesto podnikania a identifikačné číslo, ak bolo pridelené)

13.2.4. že nie je členom skupiny dodávateľov, ktorá predkladá ponuku

13.2.5. že na majetok navrhovateľa nebol vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku

13.3. Ponuka predložená skupinou musí obsahovať: Splnomocnenie skupiny, v ktorom splnomocní člena skupiny a presne uvedie jeho obchodné meno a sídlo na písomnú komunikáciu (dorozumievanie, vysvetľovanie...) medzi vyhlasovateľom a skupinou. Toto splnomocnenie potvrdia svojim podpisom a odtlačkom pečiatky štatutárni zástupcovia všetkých subjektov, ktoré skupinu vytvorili

13.4. Navrhovateľ nie je povinný predložiť čestné vyhlásenia o splnení podmienok, ktoré si vie vyhlasovateľ overiť na prístupných portáloch verejnej správy:

13.4.1. sociálna a zdravotná poisťovňa, že nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa že neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu

13.4.2. daňový a colný úrad, že nemá evidované daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu

13.4.3. národný inšpektorát práce, že neporušil zákaz nelegálneho zamestnávania v súlade so zákonom 82/2005 Z.z.

13.5. Navrhovateľ so sídlom mimo územia Slovenskej republiky predloží čestné vyhlásenie podľa bodu 13.4.1.  a 13.4.2. ak nie je verejne dostupný v krajine navrhovateľa. Odporúča sa aby navrhovateľ uviedol v ponuke link na portály inštitúcií v krajine sídla, kde je možné si dané skutočnosti overiť.

13.6. V prípade, že má navrhovateľ sídlo v inom v členskom štáte EU ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia,  možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla navrhovateľa.

13.7. Čestné vyhlásenia podľa bodov 13.2.5., 13.4.1. a 13.4.2. môže navrhovateľ nahradiť dokumentom  čestné vyhlásenie o zapísaní v zozname hospodárskych subjektov, ak je v ňom registrovaný, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie (§ 152 ods. 1 zákona 343/2015 Z.z.). formulár 13-7

13.8. Cenovú ponuku - formulár 13-8 za predmet zákazky.

13.9. Čestné vyhlásenie o zapísaní navrhovateľa (platí aj pre prípadných subdodávateľov ak spĺňajú podmienku na registráciu) – formulár 13-9 poprípade o úmysle registrácie v registri partnerov verejného sektora, ktorý vedie Ministerstvo spravodlivosti SR ( zákon 315/2016 Z.z.), do lehoty na podpísanie zmluvy.

13.10. ZÁBEZPEKA

13.10.1. Vyhlasovateľ požaduje zloženie zábezpeky uchádzačom za účelom viazanosti svojej ponuky.

13.10.2. Lehota viazanosti zábezpeky je určená do lehoty viazanosti ponúk podľa bodu 10.1.

Výška zábezpeky  10 000,- €

13.10.3. Zábezpeka môže byť zložená alebo doložená poskytnutím bankovej záruky, poistením záruky alebo zložením finančných prostriedkov na účet vyhlasovateľa.

13.10.4. IBAN účtu : SK97 3100 0000 0043 1018 4800  účet nie je úročený                                                     

13.10.5. Ako variabilný symbol uvedie uchádzač identifikačné číslo organizácie (IČO)

13.10.6. Ako špecifický symbol uvedie uchádzač dátum zloženia zábezpeky vo formáte xx.xx.xxxx

13.10.7. Uchádzač je povinný v ponuke predložiť jeden z dokumentov potvrdzujúci splnenie podmienky zloženia zábezpeky podľa svojho výberu:

kópia záručnej listiny vydanej bankou

kópia dokladu vystaveného poisťovňou na účely poistenia záruky

kópia príkazu na úhradu – finančné prostriedky musia byť pripísané na účet vyhlasovateľa podľa bodu 13.10.4. v lehote na predkladanie ponúk podľa bodu 15.1.

13.10.8. Zábezpeka prepadne v prospech vyhlasovateľa, ak uchádzač v lehote viazanosti ponúk

13.10.8.1. odstúpi od svojej ponuky alebo

13.10.8.2. neposkytne súčinnosť alebo odmietne uzavrieť zmluvu.

13.10.9. Vyhlasovateľ  uvoľní alebo vráti uchádzačovi zábezpeku do siedmich dní odo dňa

13.10.9.1. uplynutia lehoty viazanosti ponúk,

13.10.9.2. odoslania oznámenia o výsledku vyhlasovateľom, ktorí neuspeli

13.10.9.3. uzavretia zmluvy.

 

Časť III.

Predkladanie ponúk

14. Spôsob predloženia ponuky

14.1. Ponuka musí byť predložená v listinnej forme v zalepenej obálke doporučenou poštovou zásielkou alebo kuriérom s nasledujúcimi údajmi:

14.1.1. adresa odosielateľa

14.1.2. adresa oprávnenej osoby za prijímateľa: Comris s.r.o., Hrabičov 126, 966 78 Hrabičov

14.1.3. označenie zákazky: PK-7/2021 PONUKA , NEOTVÁRAŤ

14.2. Poštová zásielka musí byť dodaná na adresu podľa bodu 14.1.2. pred uplynutím lehoty podľa bodu 15.1.

14.3. Kópiu kompletnej ponuky v elektronickej forme vo formáte pdf. odošle navrhovateľ na emailovú adresu jaromir.smitka@gmail.com a pntatry@polnonakuptatry.sk najneskôr do 2 hodín od uplynutia lehoty na otváranie ponúk podľa bodu 17.1.

15. Miesto a lehota na predkladanie ponúk

15.1. Lehota na predkladanie ponúk uplynie 14.10.2021 o 12:00 hod.

16. Mena a ceny uvádzané v ponuke

16.1. Ponuková cena sa predkladá za odobratý tovar „pšenica potravinárska úroda 2019“ z miesta uskladnenia Silo Púchov.

16.2. Navrhovateľom ponúknutá cena bude vyjadrená v eurách.

16.3. Ak je navrhovateľ platcom dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“), navrhovanú zmluvnú cenu uvedie v zložení:

navrhovaná zmluvná cena bez DPH v €,

sadzba  DPH a výška DPH,

navrhovaná zmluvná cena vrátane DPH v €

16.4. Ak navrhovateľ nie je platcom DPH, uvedie navrhovanú zmluvnú cenu celkom.  Skutočnosť, že nie je platcom DPH, písomne uvedie.

16.5. Ceny uvedené v ponukách navrhovateľov sa budú vyhodnocovať v eurách bez DPH s dvomi desatinnými miestami.

16.6. Navrhovateľ predloží cenovú ponuku na formulári 13-8 v súlade s bodom 16.1.

 

Časť IV.

Otváranie a vyhodnotenie ponúk

17. Otváranie  ponúk

17.1.Termín otvárania ponúk:  14.10.2021 o 14:00 hod.

17.2. Otváranie a vyhodnotenie ponúk bude vykonané na adrese Comris s.r.o., Hrabičov 126, 966 78 Hrabičov a je neverejné.

18. Preskúmanie a vyhodnotenie ponúk

18.1. Do procesu vyhodnocovania ponúk budú zaradené tie ponuky, ktoré:

18.1.1. boli predložené v lehote na predkladanie ponúk v poradí v akom boli doručené

18.1.2. spĺňajú požiadavky podľa bodu 12

18.1.3. obsahujú všetky dokumenty určené v bode 13. a splnili podmienku zloženia zábezpeky

18.2. Platnou ponukou je ponuka, ktorá zároveň neobsahuje žiadne obmedzenia alebo výhrady, ktoré sú v rozpore s uvedenými požiadavkami a podmienkami v tomto oznámení. Ostatné ponuky navrhovateľov budú zo súťaže vylúčené.

18.3. Ak navrhovateľ predloží ponuku neúplnú podľa bodu 13 alebo bude zistená nepravdivosť niektorého z vyhlásení, bude jeho ponuka vylúčená. Navrhovateľ bude písomne upovedomený o vylúčení jeho ponuky s uvedením dôvodu vylúčenia.

19. Kritérium hodnotenia

19.1. Ako jediné kritérium hodnotenia je stanovená celková cena v € bez DPH za celkové množstvo 5 008,54 ton tovaru - pšenica potravinárska, úroda 2019 s vlastným odvozom z miesta uskladnenia.

19.2. Navrhovateľ bude do formulára cenová ponuka zadávať jednotkovú ponukovú cenu v € bez DPH za jednu tonu.

19.3. Vyhlasovateľ bude hodnotiť cenové ponuky všetkých navrhovateľov, ktorí predložili úplnú ponuku a splnili všetky podmienky podľa bodu 13.

19.4. Ponuky oprávnených navrhovateľov budú zoradené od najvyššej ponukovej ceny po najnižšiu. Čím vyššia ponuka tým lepšia. Poradie č. 1 bude pridelené najvyššej ponukovej cene a ostatné nižšie ponukové ceny obdržia poradie podľa výšky predloženej ponukovej ceny v klesajúcom poradí.

19.5. V prípade, že by došlo k situácii že na prvom mieste bude umiestnených viac ako jeden navrhovateľ, budú títo elektronicky vyzvaní k predloženiu novej ponukovej ceny v nasledujúci pracovný deň v stanovenom čase podľa pokynov vo výzve na úpravu ceny.

20. Dôvernosť procesu obchodnej verejnej súťaže

20.1. Informácie, týkajúce sa preskúmania, vysvetlenia, vyhodnotenia, vzájomného porovnania ponúk a odporúčaní prijatia ponuky sú dôverné. Poverená osoba na vyhodnotenie ponúk a zodpovedné osoby vyhlasovateľa nesmú počas prebiehajúceho procesu vyhlásenej OVS poskytnúť alebo zverejniť uvedené informácie ani navrhovateľom, ani žiadnym iným osobám.

 

Časť V.

Uzavretie zmluvy

21. Uzavretie zmluvy

21.1. Vyhlasovateľ vypracuje zmluvu a vyzve úspešného navrhovateľa k podpisu.

21.2. Úspešný navrhovateľ je oprávnený vyskladniť tovar (predmet obchodnej verejnej súťaže) až po úplnom zaplatení kúpnej ceny na bankový účet vyhlasovateľa. Úspešný navrhovateľ je povinný uhradiť celkovú kúpnu cenu na účet vyhlasovateľa najneskôr do 15 (pätnástich) dní odo dňa účinnosti kúpnej zmluvy.

21.3.Vyhlasovateľ predpokladá uzavretie kúpnej zmluvy s úspešným navrhovateľom najneskôr do 10 pracovných dní od odoslania oznámenia o výsledku.

Časť VI.

Ďalšie informácie

22. Ďalšie informácie  

22.1.Každý navrhovateľ obdrží oznámenie o výsledku do 5 pracovných dní od ukončenia procesu vyhodnocovania ponúk. Oznámenie bude doručené elektronicky na emailovú adresu navrhovateľa a súbežne v listinnej forme poštovou zásielkou.

22.2. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením súťažného návrhu a iných dokladov súvisiacich s týmto oznámením, ako i spojené s predkladaním ponúk znáša navrhovateľ bez finančného nároku voči vyhlasovateľovi, a to bez ohľadu na výsledok obchodnej verejnej súťaže.

22.3. Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo predmetnú obchodnú verejnú súťaž kedykoľvek zrušiť v prípade, ak sa zmenia okolnosti, ktoré vyhlasovateľ nemohol v čase vyhlásenia tejto obchodnej verejnej súťaže predvídať alebo ak sa v priebehu tejto obchodnej verejnej súťaže vyskytli dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré nemožno od vyhlasovateľa požadovať, aby v obchodnej verejnej súťaži pokračoval.

22.4. Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo predĺžiť lehotu na vyhlásenie výsledkov obchodnej verejnej súťaže.

22.5. Podmienky obchodnej verejnej súťaže vrátane povinných príloh sú verejne dostupné v profile vyhlasovateľa tu: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3166130 Informácia o zverejnení podmienok obchodnej verejne súťaže sa nachádza na stránke vyhlasovateľa tu: https://www.polnonakuptatry.sk/index.php?route=account/download&category_id=77

 

Vypracované dňa 28.9.2021

 

Prílohy:           formuláre 13-1, 13-2, 13-7, 13-8 a 13-9   sú verejne dostupné v uvedenom profile

Vydáva Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky podľa zákona č. 200/2011 Z. z. o Obchodnom vestníku
a o zmene a doplnení niektorých zákonov na svojom webovom sídle: www.justice.gov.sk
1